Gå til innhold

Tikking i motor på Mitsu' Carisma

Ranger emnet


bekkje

Anbefalte innlegg

Jeg har en 98 Mitsu' Carisma 1,8 GDI, km stand 220 000. Den tikker i motoren når den har gått seg god og varm, dette kommer og går. Hva kan dette være? det høres ut som det er løfterne? kan oljetrykk ha noe å si? kanskje feil oljefilter... eller kan et vidundermiddel rense motoren?

Hvis dette blir for mye jobb, så selger jeg bilen billig....40 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ventilløfterne som tikker, de motorene soter veldig..

En kombinasjon av veivhusventilasjon og egr i innsuget lager fin suppe som tetter igjen:)

 

Hos mitsubishi behandler de det med å blåse vekk karbonet(soten) med noe som minner om en sandblåser men som er laget for dette formålet. Du må av med innsugsmanifoilen og blåse inni alle kanaler. Men alikevel blir det ikke helt bra..

Kan også være at du bør bytte ventilløftere...

 

Generelt er vel ikke GDI noe god motor på dette området, men det hjelper ofte å kjøre den litt hardt..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår