Gå til innhold

Hvilke rettigheter har man? (Dårlig vei!)

Ranger emnet

Tombra

Anbefalte innlegg

Igår kveld ble jeg forbannet!

Var sjåfør, og kjørte rundt overalt som vanlig...

Kommer kjørende opp en av hovedgatene her i Trondheim (Elgeseter, ved Shell, for de lokalkjente)

Vi kjørte en del biler i følge, med normal avstand...

Da plutselig ser jeg en stripe på tvers av veien ca 50 cm bred, i hele veiens bredde. BANG! Der hadde kommunen freset bort deler av asfalten, ca 5 cm dypt. Fint dossert NED i gropa, men når man skulle opp igjen var det _|''''' visst dere skjønner. Kort sakt, en jævla skarp kant!

Men 205/40 dekk sier det seg selv at det ble en hard kant...

Fartsgrensa i området er vel 50, men trafikken går hvertfall i 60, kanskje enda litt kjappere på kveldstid.

Så til det jeg lurer på: Dersom jeg hadde punktert eller fått felgene alvorlig skadet etter møtet med denne kanten, hvilke rettigheter ville jeg hatt? Har ikke sett nøye på felgene ennå, men dekkene berget iallefall.

Kanten var ikke merket på noen måte, annet enn et 'Veiarbeid' skilt.

Jeg kjørte tilbake samme vei senere, derfor vet jeg så godt hvordan denne kanten så ut.

Legger til at jeg kjørte rolig, toppen 5-10 km/t over grensa.

Blir så jævlig forbannet over sånn unødvenndig dritt som dette!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du treffer en 5cm dyp kant i 60km/t kan jeg vedde for at felgene dine er blitt skeive.. Kjør en avballansering på de, så ser du kjapt om det er blitt kast. Hvilket merke er det på felgene dine, og hvor gamle er de?

Har du eldre TSW felger, er nok dessverre løpet kjørt..

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det var merket "veiarbeid" så har de jo merket.. dessuten må det så så mange klager til og de har så så lang tid på seg til å utbedre saken før det blir snakk om erstatning .. (har jeg hørt).. svvæææært få som får igjennom klagene sine.. men er det i forbindelse med sporveien så er det 50 % av klagene som går igjennom eller no.. (sporveien har ansvaret for ett visst antall cm på hver side av trikkeskinnene..)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Hvis du treffer en 5cm dyp kant i 60km/t kan jeg vedde for at felgene dine er blitt skeive.. Kjør en avballansering på de, så ser du kjapt om det er blitt kast. Hvilket merke er det på felgene dine, og hvor gamle er de?

Har du eldre TSW felger, er nok dessverre løpet kjørt..

Felgene er Alessio Carrera 17". Alder vet jeg ikke, men de er ikke helt strøkene fra før. Fikk nylig satt på 2 nye dekk framme, og fyr'n på dekksjappa kommenterte at felgene ikke var helt runde. Og de er neppe særlig bedre nå...

Faen...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg henta BMW'n var jeg å cruisa litt i trondheim..

Jeg blei JÆVLA overraska over de fartshumpene som faen ikke er merket med hvite striper på sidene. Man så dem ikke før det var for seint.. Dritt by :) Dessuten var det jævla vanskelig å finne fram! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del slike "morsomheter" rundt om i Trondheim, ja. I tillegg til noen helt syke fartshumper som man må bremse ned i 15-20 med original Passat for å ikke gå nedi! Det er litt ekstremt, egentlig. Ved prix på Korsen er det også noen ganske farlige "puter". Det smeller når man kjører over dem :rolleyes:

@lpher, du kjører Supra? Da har jeg antakeligvis sett deg noen ganger. Kan ikke være så mange supraer i Trondheim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte engang ned i et slikt oppkuttet spor i asfalten, som kommunen hadde fylt igjen med grus. Problemet var bare at det hadde regnet, og da forsvant ca 50% av grusen, rant vekk! Dette skjedde mens det ennå var slaps på veien...glatt med andre ord.

Hadde en Golf 2 med lav frontspoiler, og sto med stive hjul på isen da jeg så "hakket". Resultatet ble at jeg rev av og knakk høyre skjermbredder, knakk frontspoileren og skrapet av endel lakk som var ny. Ringte til sjefen for Ingeniørvesenet her i byen, og krevde erstatning. Etter noe om og men og at han beklaget det hele, de skulle etterfylt med grus, fikk jeg ny styling m/ ny lakk, og de gjorde all jobben nede på verkstedet sitt! :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for det samme i stenbråtveien, mortensrud, Oslo(for de som er lokalkjente) Men her var det ikke snakk om 5cm kant. Her hadde skjært bort all asfalten helt ned til grusen dvs: 10-15cm kant. Ikke hadde de merka det med ett eneste skilt. Grunnen var at de skulle legge noen rør der dagen etter!!! :mad: :mad: Jeg ringte veivesnet og sa noen hadde gravd over veien. I løpet av en time var veien stengt. Gutta som hadde gravd, fikk en STOR bot pga. en eller annen paragraf. og måtte betale hele utrykkningen til veivesnet...(Oslovei)

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider