Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Å syke heite for en LYD:respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 SÅNN, nå har jeg endeli fått endret topicen. Fikk ikke logget inn og endre før nå...det var ingen skyting, men skryting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 ojj..åssen påppåff har dua? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Feit lyd ;) Hvilken turbo og eksos har du? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Er den orginale T3en til B23ET og...ehh..ok....downpipen og det stykke etter downpipe er JT, resten er Simons deler fra bilextra med den "japse" potta på enden. Har ingen dump, dump er for pyser:iconsm PS: motoren var over normal arbeidstemp under filming, så det dere hører er kutting av tenning som er lakt inn i Autronicen når motor tempen når et viss antall grader. Viss ikke så hadde jeg fått kjørt den skikkeli opp på turtallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Tør jeg spørre hvordan du fikk til 411nm med en original T3 fra B23ET? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Det jeg har gjort med motoren er å gi den en komplett ovehaling, plane litt av toppen og sette i A kam. Så står det Autronic SM4 motorstyrnig på han som er mappet hos Polly Motorsport. Er jo 9:1 i komp på de motorene, så med 1.2 bar gikk det med så mye NM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Kanskje du bør skru ned trykket til 1 bar og heller skaffe deg en bedre turbo, om du er ute etter mer power? 1.2 bar er vel "unødvendig", iht. varmegang/effektivitet? Såvidt jeg har forstått har det ingenting for seg å gå over 1 bar. Kan være 99% av volvofolk tar feil, for all del :-) Kommer du forresten på eikås treff i år? http://www.bergen-gatebilklubb.com , står på forumet når det er treff i år. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Når Polly har bremset med 1.2 bar, så kjører jeg og med 1.2 bar! Vet at det blir pumpet en del varmluft etter 1 bar men... Hadde jeg hatt penge til ny turbo, dyser, bensinpumpe og grenrør og ny mapp så hadde jeg hatt 300hk i stedenfor... Det Polly klaget mest på var mottrykket på den orginale eksosmanifoilen. Hadde 30PSi i mottrykk! Eksosen står jo i kø for å komme ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hiv på en 16T eller 18T da.. GIK turbo i sverige leverer 18t som er bolt on, for ca. 6000kr SEK (ca. 10% 5500 NOK). Kjører man den på 1 bar, får man nok plenty med power :-) men jeg vet desverre også hvordan det er å bruke penger på andre ting i tillegg til bil :P Bilen er egentlig i tillegg til andre ting for meg, men.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 1bar er 1bar. Samme hva turbo det er som pumper det. At ny turbo koster 6000 er greit nok, men en ny mapp koster 15000. Og dysene mine klarer ikke å levere mer enn de gjør nå med 4.5bar i grunntrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Samma F.. så var det tøfft:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkemann Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 hefftig lyd men er jo ikke helt sunt da:P.. Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Sett nå heller på en større garett turbo enn en mitsu... Fet lyd ja... Dumpen kan være litt irriterende inniblandt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.