virtual Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 1bar er 1bar. Samme hva turbo det er som pumper det. At ny turbo koster 6000 er greit nok, men en ny mapp koster 15000. Og dysene mine klarer ikke å levere mer enn de gjør nå med 4.5bar i grunntrykk. 1 bar er ikke 1 bar, med forskjellige turboer. Du må tenke på luftmengde også, det er helt forskjellig. Min Mitsu TD04HL-18t, leverer ifølge et flowkart, nok luft til 340hk ved 1 bars trykk. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 mannlig uten popoff:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hadde jeg hatt penger til ny mapp så hadde jeg hatt større turbo for lenge sia! Men jeg sier det igjen, og nå for sisste gang: Da må jeg ha nye dyser, eksosmanifoil og bensinpumpe! Det er jo snakk om 25.000,- det! Det er sundt for meg å kjøre uten dump vertfall! Har bare blåst en turbo til nå, men det var pga oljelekasje. Dessuten er det ikke så forferdelig vanskeli å få tak i en ny sånn turbo til et par tusen så jeg tar det ikke så tungt. Hadde det vert turbo til 20.000,- hadde det vert en anna sak....men det hadde ikke vert dump der fordet:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 1 bar er ikke 1 bar, med forskjellige turboer. Du må tenke på luftmengde også, det er helt forskjellig.Min Mitsu TD04HL-18t, leverer ifølge et flowkart, nok luft til 340hk ved 1 bars trykk. Men din mitsu hadde ikke levert så mye i et 4" trykkrør som i et 1" trykkrør. Det er 1000 måter som kan endre strømninga og lufttrykket. Men 1 bar er 1 bar. MEN 1 bar i 5" rør er mer luft enn 1 bar i et 1" rør. Og en ting til, det skal gå mye galt den dagen jeg setter en MITSUBISHI turbo på Volvoen min! Lenge leve GARRETT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Jaja.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Garrett er good shit det =) Virker bilen orntlig nå eller? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Men din mitsu hadde ikke levert så mye i et 4" trykkrør som i et 1" trykkrør. Det er 1000 måter som kan endre strømninga og lufttrykket. Men 1 bar er 1 bar. MEN 1 bar i 5" rør er mer luft enn 1 bar i et 1" rør. Og en ting til, det skal gå mye galt den dagen jeg setter en MITSUBISHI turbo på Volvoen min! Lenge leve GARRETT! Hvaaaaa????? Du har helt sikkert rett, gutta med T4 lurer bare seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.