Gå til innhold

740 tic som jukser..... noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

16v

Anbefalte innlegg

hei har ein volvo 740tic 86mod som jukser når den er kald... har skifta tennpluger og hjerne og div tenningsdeler.... noen som vett kor mange grader tenninga skal verre på? når den blir varm går den fint, men så vis du gir full pedal så jukser den... akkurat så den kutter men vis du slipper gassen og gir pedal igjen kommer den... kan det verre bensinpumpa ? den begynner å jukse meir når det er lite bensin på den..... har efaring ifrå golf att når den fødepumper begynner å bli dårligt så jukser dei når det blir lite bensin...tips tas mot stor takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg bryter inn i tråden.

Har nettopp kjøpt meg 740 TIC selv, men den går ikke.

Den starter med en gang, men så stopper den igjen med en gang.

Avogtil går den litt før den stopper.

Det er en 740 med 940 motor, må jeg ha 940 hjerne og da?

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ET FT FK så skal tenninga ligge på 12 grader. når motoren går på 750 rpm. ?+ - 50 rpm. å skifte den pumpa i tanken tar 1 time max.. hvis du har skrudd før. på 745 må en nok ha ut hele tanken. tar da litt lengre tid ja!

For å få ut tankarmaturet på en 745 fjerner en plata som er i bagasjerommet rett bakfor baksetet. Under denne plata er det ei luke som gjør det mulig å ta ut armaturet. Gjorde dette på min for 2 uker siden. Der var armaturet opprustet.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ut tankarmaturet på en 745 fjerner en plata som er i bagasjerommet rett bakfor baksetet. Under denne plata er det ei luke som gjør det mulig å ta ut armaturet. Gjorde dette på min for 2 uker siden. Der var armaturet opprustet.

Mener du med dette at det er mulig å sjekke den fødepumpa uten å ta ut tanken / komme til under?

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med dette at det er mulig å sjekke den fødepumpa uten å ta ut tanken / komme til under?

Jepp. Stemmer det!

Her er et bilde jeg tok av tankarmaturet før jeg byttet det. For å komme til fjerna jeg først den plata som er rett bak baksetet, så skrudde jeg ut luka som under plata. Da kommer en fint til for å få ut armaturet.

Bilde073.jpg

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Stemmer det!

Her er et bilde jeg tok av tankarmaturet før jeg byttet det. For å komme til fjerna jeg først den plata som er rett bak baksetet, så skrudde jeg ut luka som under plata. Da kommer en fint til for å få ut armaturet.

ditta såg frykktelig stusslig ut... :) hehe...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga får du ikke stilt i det heletatt på en skikkelig motor, kun gamle gasserne man får stilt det på, men kan jo være greit å sjekke, så ikke styringa di er på bærtur. Kan jo være dårlig jording, eller dårlig bensintrykk/defekt bensintrykksregulator. sett på et t-stykke med manometer på trykk-slangen mellom fuelrailen.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg bryter inn i tråden.

Har nettopp kjøpt meg 740 TIC selv, men den går ikke.

Den starter med en gang, men så stopper den igjen med en gang.

Avogtil går den litt før den stopper.

Det er en 740 med 940 motor, må jeg ha 940 hjerne og da?

Enten LMM eller Lamdasonden som har gått, tipper jeg. Bare å finn en kamerat med lik bil som funker og bytt over og prøv.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider