Øyvind Ryeng Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Ok, snøen kom til Tromsø inatt, og jeg var ute og sladdet (seff). Brukte sperra på mellom- og bakaksel, og da jeg skulle ta de av så jeg til min forskrekkelse at bakre diffsperre-lyset ennå lyste! Som følge av 100% sperring på bakakselen understyrte bilen min som en HORE, og jeg fikk såvidt karret meg hjem (på tverra). Så... Bilen kan ikke (burde ikke) svinges med som den står, ergo, jeg kan ikke kjøre Audien mere (jeg går glipp av viktig drifting-tid!) ALL hjelp om dette mottas med stor takk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Hehe... drifting på snø er kult ja... Men, til saken: Har hatt det problemet jeg også, av og til vil ikke sperra av igjen. Har du lik dim. på dekk bak og framme? Eller mer slitt framme el. bak? Jeg hadde ulik dim. en gang (ja, vet at det er FY..), og da var sperra vrien å få av, Kjørte litt frem og tilbake sakte (ikke sving), og da gikk den av igjen. Var nok spenn i drivverket med ulik dim, og da er sperra vrien å få av. (Skal jo ikke brukes med ulik dimensjon på dekk) Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Igår fikk jeg jekket opp Audien og så at på toppen av diffen var det to ledninger som gikk inn (til indikatordiode på diffsperre-panelet?) og to slangetilkoblinger (er ikke helt sikker, men jeg tror det er vakuumtilkoblinger). Er det mulig at sperra ikke vil ut hvis den ikke får vakuumet på en av de to tilkoblingene? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Har forresten jigglet bilen frem og tilbake i massevis og tilogmed hatt den jekket opp på begge sidene og snurret på hjulene i håp om at sperra ville gå av da, men det var ikke snakk om :( Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Kjører forresten på 185/60-14 rundtom. Dekkene var nye ivår og er temmelig jevnt slitte. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Hei, har ikke prøvd sperra på bilen min noe særlig enda og har ikke hatt det problemet enda heller. Men når jeg demonterte dashbordet så det ut som at den spaken man trekker ut to hakk. Det er sikkert den typen du har og?? Den ser ut til å lage vakum i røra der. Når man dytter den inn skal det vakumet forsvinne så vidt jeg har forstått da. Kanskje det fortsatt står vakum i rørene av en eller annen grunn? kanskje du burde prøve å ta av et rør å se om den går av da?. Skriv en post her hvis du finner feilen da. kan jo være interessant å vite hvis det samme skjer hos meg en dag.. Fikk lyst til å legge inn et bilde av urverket mitt. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Nei, jeg har en sånn vri-bryter. Opp til -85 hadde de vel trekk-ut-bryter. Jeg har forstått det sånn at man må sette vakuum på en av slangene for å koble inn sperra, og sette vakuum på den andre slangen for å få den ut igjen. Skal eksperimentere litt mere etterhvert, samt høre med de nede på NorMotor (VAG-pusheren her i Tromsø) om mulige løsninger på problemet. Skal også kjøpe Haynes-bok hvis jeg finner. Edit: JÆVLIG flott bil, Hersker Hans! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Lekkasje i vakuumslanger, eller en har hoppet av? Haynes bok finnes kun til coupe uten quattro. Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Vakuumslangelekkasje er jo et aktuelt feilsøkningstema. Hører at man også får noe som kalles 'Bently Manual' eller noe til mange biler. Haynes-opplegg, eller? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Har hørt om de Bently bøkene, men vet ikke om de finnes til vår bil.. Hvis du spør på vacn forumet, så er det garantert noen som vet! http://forum.vwaudi-club.no Litt off-topic: Har du kjøpt deg h&r fjærer til bilen? Pris? Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Jeg har _bestilt_ H&R fjører, og går nårsomhelst inn i 4. venteuka. Er PowerZone ALLTID så trege? Iallefall: fjærene kostet 2700 + frakt, og senker 30mm. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Er ikke uvanlig at armen til ut- og innkobling av sperra går litt tregt når den ikke brukes ofte. Vacuum actuatoren er ikke spesielt sterk, så det trenger ikke nødvendigvis være lekkasje om den ikke klarer å bevege armen tilbake. Legg deg under bilen, eller bedre; få den i været eller på en grav, og dytt armen tilbake for hånd. Det kan hjelpe og spraye på litt 5-56 etc. Beveg armen frem og tilbake noen ganger, og sjekk avsluttningsvis at actuatoren klarer jobben selv. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 V Racing, helten min! Skal prøve å se på nytt igjen imorgen når det blir lyst og trivelig. Denne armen du snakker om, er den i forkant av differensialen, helt oppe på toppen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Halvveis reparert! Jeg kjørte armen tilbake med håndmakt (trengte ikke mye av den heller), og sperra var av! O lykke! Sjekket ikke at sperra funket, etterpå, siden jeg ikke har ambisjoner om å bruke den med det første. Nå kan jeg i det minste kjøre med bilen, og sist men ikke minst; SLADDE med bilen ;) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.