Gå til innhold

HASTER! hjelp ang ekstralys

Ranger emnet

Cordoba dude

Anbefalte innlegg

Bilen min skal på etterkontroll for eu, om få timer... men det gjenstår å fikse 1 feil på den fortsatt... grøftelysa mine virker sammen med nærlysa... så da har eg 3 valg..:

Koble om releet, slik at de kun virker med park lys,

Dekke de til,

Fjærne lyktene...

det eg BØR gjøre er jo å koble de om, men trur ikke eg gidder det på denne tiden av døgnet,

HOVED spørsmålet til dere er da: hvor mye må en lykt dekkes til, for å være godt nok tildekket? er det nok å bare lukke selve lykteglasset med vanlig el-tape? eller MÅ man ha orginalt plastikdeksel som er laget for akkurat den lykten? (finnes vel ikke til grøftelys)

senere hadde det vert fint om noen kunne forklare enkelt og greit hvordan releet må kobles, for å kun virke sammen med parkeringslys...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ha max 2 nærlys, og max 4 fjærnlys... eg har orginal lykter med både fjærn og nærlys.. i tilleg har eg ekstra langlys, + grøftelys... som vil si at eg har mulighet til å kjøre med 4 stk langlys samtidig med grøftelysa.. dette er ikke lov...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er at det ikke skal gå ann å kjøre med kurve/tåkelys sammen med kjørelys. Har du nærlys på er det lov, med bakgrunn av at det er tåkevær så klart..! Alle nye toyotaer på Toyota Hell BIl der jeg jobber, fungerer tåke sammen med nærlys og parklys, samt fjernlys. Men ikke sammen med kjørelys.. (ja, det er en forskjell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ha max 2 nærlys, og max 4 fjærnlys... eg har orginal lykter med både fjærn og nærlys.. i tilleg har eg ekstra langlys, + grøftelys... som vil si at eg har mulighet til å kjøre med 4 stk langlys samtidig med grøftelysa.. dette er ikke lov...
Tror du har misforstått litt der gitt. Du kjører fortsatt med bare 4 fjernlys. Grøftelys er ikke fjernlys. Finnes jo mange biler f.eks BMW der nærlysa ytterst lyser sammen med fjernlysa. Dette har ingenting å si. Denne "regelen" omfatter kun fjernlysa, hvor mye annet som står på er uinteressant.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått litt der gitt. Du kjører fortsatt med bare 4 fjernlys. Grøftelys er ikke fjernlys. Finnes jo mange biler f.eks BMW der nærlysa ytterst lyser sammen med fjernlysa. Dette har ingenting å si. Denne "regelen" omfatter kun fjernlysa, hvor mye annet som står på er uinteressant.

Men egentlig er det kun lovlig å kjøre med tåkelys sammen med parklys.

Men på min bil, så kan jeg selv ha tåkelys på parklys, nærlys og fjærnlys.

Og dette er orginalt.

hva du kan gjøre, betyr ikke altid att det er lov :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider