Gå til innhold

B21 at i volvo 140

Ranger emnet


MazGTR

Anbefalte innlegg

 

 

ja der sto det gitt.:ahahahhaha: hvor?:drunk:

mulig det var hvitt på hvitt.;)

 

 

du kan bruke motorfestene fra 240 så går det greit å sette i motoren istede for å rettstille den og lage egne motorfester å lete opp skjeldent clutchhus som kun var i 76.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får lære dej å lese hvitt på hvitt då.

 

GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164

YV1 – C

142, 144, 145, 164:

Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm

DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN

(maks dreiemoment 22 kpm DIN):

Girling bremser: Foran 270163, bak 270164

ATE bremser: Foran 270165, bak 270166

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får lære dej å lese hvitt på hvitt då.

 

GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164

YV1 – C

142, 144, 145, 164:

Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm

DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset.

Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN

(maks dreiemoment 22 kpm DIN):

Girling bremser: Foran 270163, bak 270164

ATE bremser: Foran 270165, bak 270166

 

 

da får du heller lære deg å lese første post da.

 

Heisann av frykt for nye bilavgifter har jeg tenkt å handle veteranbil, Noen som vet hva som må gjøres for å hive inn en b21 at med m46 kasse i 140 serien?

 

såvidt jeg leser så står det ingen spørsmål om gokjenning eller OM det er gokjent med slik motor i 140, men hvordan man får den inn i en 140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg leser så står det ingen spørsmål om gokjenning eller OM det er gokjent med slik motor i 140, men hvordan man får den inn i en 140.

 

Hehe.. da misforstod jeg litt.. men du må innrømme at "hva det må gjøres" kan høres ut som om du spør om hva trengs for å få den godkjent. :P

 

Håper du fant noe hjelp i den linken jeg posta da..

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. da misforstod jeg litt.. men du må innrømme at "hva det må gjøres" kan høres ut som om du spør om hva trengs for å få den godkjent. :P

 

Håper du fant noe hjelp i den linken jeg posta da..

 

tenkte det samme so dej ja, men skal det vær ette boka so må skivebremse frå en 240 på

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips, godkjenning betyr ikke noe, for man får vel ikke veteran registrert den med uoriginal motor? Tenkte mest på motorfester og mellomaksel egentlig, Bunnpanne hvis den må rettstilles .

-92 Mazda 323 GT-R

-83 BMW 523i

x84 Volvo 244 TIC (R.I.P)

x86 Volvo 245 2,5

x78 Ford Escort Rs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår