Gå til innhold

data problemer

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Hmm.. Noe er galt med hardisken min! Har kun 1 stk harddisk, partisjonert i C: D: E: F: ... Nå har dette fungert i lange tider, men nå funker plutselig ikke D: lengre.. Får ikke tak i den partisjonen i det hele tatt.. Klikker jeg på den, får jeg spm om jeg vil formatere den.. Det eneste jeg finner ut, er at den er "offline" som det sto en plass her.. Har ikke gjort NOEN endringer på pc, fra den virket, til nå..

Kjører Win XP..

HJELP :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Hmm.. Noe er galt med hardisken min! Har kun 1 stk harddisk, partisjonert i C: D: E: F: ... Nå har dette fungert i lange tider, men nå funker plutselig ikke D: lengre.. Får ikke tak i den partisjonen i det hele tatt.. Klikker jeg på den, får jeg spm om jeg vil formatere den.. Det eneste jeg finner ut, er at den er "offline" som det sto en plass her.. Har ikke gjort NOEN endringer på pc, fra den virket, til nå..

Kjører Win XP..

HJELP :D

Ok, håper du har litt peil :) Stikk i disk management og sjekk om partisjonen ligger der. (under computer management)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre klikk My Computer , klikk Manage

Velg Disk Managment.

Der skal alle partisjonene stå.

D: er offline. Skal stå det, høyre klikk og velg Re-Activate Disk

Så skal den funke igjen..

Disken må være en dynamisk disk da, men det sier kansje ikke deg så mye.. ;) Bare prøv.

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emm.. Ser ut som den er borte gitt.

Prøv ScanDisk. Siden det ikke står hvilket Fil system det er trur jeg den er ferdig.. Dvs, du må formatere.

My Computer

Høyre klikk D:

Properties

Tools

Check Now

Huk av for begge de to alternativene

Restart and let the maskin do its job.

:D :D

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sheriff

Emm.. Ser ut som den er borte gitt.

Prøv ScanDisk. Siden det ikke står hvilket Fil system det er trur jeg den er ferdig.. Dvs, du må formatere.

My Computer

Høyre klikk D:

Properties

Tools

Check Now

Huk av for begge de to alternativene

Restart and let the maskin do its job.

:D :D

Huket av, og trykte ok men ingenting skjedde.. Ser ut til at det blir formatering gitt :(

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Exylon

du hadde peiling ja....

Hvis jeg vil at c: skal ha mer plass, går det??

Den sier at det snart er tomt for plass hele tiden....

Jeg har partisjonert så jeg har c: og d:

fikk windows xp igår, så jeg er ingen proff

Ingenting skjedde ved restart heller!

exylon: bruk "partition magic" til det der! gjorde det samme selv for en stund siden.. Enkel jobb det :)

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Exylon

eehh...

det sier ikke meg noe det...

Hvor finner jeg det da?????

hjelp meg steg for steg er du snill... :o

nå har jeg funnet det, men hvordan gjør jeg det??

det står at det er ikke nok plass til å gjøre noen forandringer...

Men da må jeg ta litt av d: og legge inn i c:...

Og hvordan gjør jeg det???

hhmm...

det er inne på den "Virtuel Momory" siden ikke sant???

HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Ingenting skjedde ved restart heller!

exylon: bruk "partition magic" til det der! gjorde det samme selv for en stund siden.. Enkel jobb det :)

Ola: Prøv Partition Magic til ditt problem du også. Hadde et lignende problem en gang og det fiksa jeg med Partition Magic

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

Problem: C: har for liten plass.

Løsning: Bruk f.eks Partition Magic og endre størrelsen på D:, da vil du få ledig diskplass for du gjør jo D: mindre. Så endrer du størrelsen på C: til det som er størst mulig. Bingo!

2.

Problem: D: sitt filsystem er ødelagt/borte.

Løsning: Du for det ikke tilbake, så bruk f.eks Partition Magic til å formatere et nytt filsystem. Velg da NTFS filsystem. Bingo!

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en annen løsning også: innstallér et un-erase-program, som for eksempel Ontrack EasyRecovery. Du kan laste ned en trial-verson av det her:

http://buyonline.ontrack.com/ecom/freeware/login.asp?Product=FSRE7200000104&File=ERPROT_604.exe

(Du må registrere deg med iallefall en gyldig emailadresse for å få det ned, men navn, bosted og så videre kan man jo bare lyve om. En smal pris å betale for å berge en hel partisjon på en harddisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider