AlpejoHn Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Hei, Har nå søkt litt her og prøvd å finne et svar på mine spørsmål, har fått et par svar, men har enda ikke kommet over det "komplette" svaret som jeg leter etter. Det jeg lurer på, er hvordan trimme en B230FK, hva kan gjøres for å få en del hk ut av denne? Tenker da på uten å bytte deler som råder osv. Bytte turbo, dyser, ny WG osv. Hva vil slike ting ende opp med i HK? Hadde vært fint med en "liste" over ting man kan bytte for å få en del mere hk:) Har hørt at den er mulig å få vertfall 250 ~ hk med helt "orginal" blokk, men nå vet ikke jeg hvor mye dette stemmer.. En liste over "trimmnings tips" hadde vært fint :) -Så til et litt annet spm: Hvordan kan man få lavest bensinforbruk i en slik motor? Er det noe man kan GJØRE med den, eller bør den da bare være orginal? Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 viss du monterer chip, vil du få mindre bensinforbruk, om du kjøyrer likt då. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 og skru opp ladetrykk sjølvsagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 og skru opp ladetrykk sjølvsagt Hvilken chip og trykk kan man få best resultat med tanke på bensinforbruket da? Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du snakker om mer effekt, men lavere forbruk..? for å få mer effekt, trenger den jo mer suppe, det er bare sånn det er, luft+soppa=pang, som = effekt les her http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282&highlight=300 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du snakker om mer effekt, men lavere forbruk..? for å få mer effekt, trenger den jo mer suppe, det er bare sånn det er, luft+soppa=pang, som = effekt I know, men var ikke meinga å ha mindre forbruk, samt mer hk. Det var ment som 2 spm, et for mere hk, og et for mindre forbruk. Slik jeg har kontroll på det liksom :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 sett inn Viktingchip, sett på en t3 turbo fra en cossie og still denne til 1.2bar, bytt ut intercooleren men en bedre og mer trimbar en. Effektanlegg og åpent filter er også en idè å ha Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 sett inn Viktingchip, sett på en t3 turbo fra en cossie og still denne til 1.2bar, bytt ut intercooleren men en bedre og mer trimbar en. Effektanlegg og åpent filter er også en idè å ha Har hørt at en 19T skal være bra på spoolup men vet ikke so mye om dette her :/ Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Mye mulig. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Billig, enkelt og billig i drift: chip, luftfilter, orginal turbo (13c) på 0,8bar og orginalkam. dette oppsettet lander på ca 200hk, gir jævli bra drag fra 1500rpm og bruker 0,9-1,1 på småkjøring og 0,7-0,8 på langkjøring. 1,4 på langkjøring med TUNG campingvogn (1300kg) og full bil + bagasje. Koster ca 3500,- i nye deler, og er mekket sammen på en kveld for en som kan det. Dyrere, mer arbeid og dyrt i drift, men mer gøy: justerbar btr, effekt luft filter, 3" eksos, 3"Lmm, "R"-dyser,A eller VX kam, 18 eller 19t turbo og viking spesial chip til dette oppsettet, da lander du på tett under 300hk ved 1,3 bar. (helst større bensinpumpe og). Et par gode strips rundt plasten på orginal intercooleren så tåler den 1,5 bar. koster vel 20000,-++ i nye deler. vh Anders Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 hvis du velger de dyre oppsettet så kjøper man en sikkelig intercooler også.det orginale pisset er bare og kaste hvis du skal gå så særriøst på det uanctt Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du snakker om mer effekt, men lavere forbruk..? for å få mer effekt, trenger den jo mer suppe, det er bare sånn det er, luft+soppa=pang, som = effekt les her http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282&highlight=300 skal bruke mindre bensin ved chipping trudde eg, etter som motoren drar lettare. faderen har 940 tic, og den brukar mindre etter chipping seier han.. og dei som selge chip reklamerer jo for da.. men eg har ikkje peiling, så kan jo hende eg tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Billig, enkelt og billig i drift: chip, luftfilter, orginal turbo (13c) på 0,8bar og orginalkam. dette oppsettet lander på ca 200hk, gir jævli bra drag fra 1500rpm og bruker 0,9-1,1 på småkjøring og 0,7-0,8 på langkjøring. 1,4 på langkjøring med TUNG campingvogn (1300kg) og full bil + bagasje. Koster ca 3500,- i nye deler, og er mekket sammen på en kveld for en som kan det. vh Anders hmh, når jeg bremsa min, 13c turbo@1.2bar, proff porta 531, A kam, bsr chip og 1000hk filteret til K&N, dette gav meg 206hk i motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 hmh, når jeg bremsa min, 13c turbo@1.2bar, proff porta 531, A kam, bsr chip og 1000hk filteret til K&N, dette gav meg 206hk i motor Ja, originale dysene duger bare til ca 200 hjulhester / rundt 220 motorhester Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hvilken chip og trykk kan man få best resultat med tanke på bensinforbruket da? Mvh. Fredrik Både Viking Ecotrim og Ecomax har spareprogram i sine chip som gir lavere forbruk på penkjøring, men erfaringsmessig går forbruket noe opp fordi man kjører tøffere når man har mer effekt tilgjengelig:m'm: Er man mer opptatt av forbruket enn effekt anbefales Ecotrim. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.