Gå til innhold

hatt litt eletriske problemer med både lysene og med tenningen

Ranger emnet

volvodiesel

Anbefalte innlegg

Min 240 Diesel har hatt litt eletriske problemer med både lysene og med tenningen.

Lys:

Når jeg hadde slått av lysene, og skulle kjøre i mørket hadde jeg plutselig ikke lys. Jge hadde bare lys der bryteren står på 0, så det ble de sterkeste park lysene, litt små ekkelt å møte trafikk når jeg måtte slå av langlysene som jeg måtte holde inne. Dette er et problem som kommer og går. Noen som har peiling på hva som er galt?

Tenning:

Idag når jeg skulle ut å kjøre startet bilen fint som bare det, men når jeg skulle inn på butikken etter å ha parkert, ville ikke motoren stanse, jeg skjønte ingenting. Jeg prøvde å sette den i første gir med full brems, så slapp jeg clutchen mn da bare sluret den, jeg skjønte ingenting. Så jeg satte den i fjerde å fikk stoppet dn. men oljelampa å alle de lampene som lyser før man starter lyste. så vridde jeg litt på lys bryteren så gikk alt lyset bort. Etter butikken så kjørte jeg tilbake å ALT virket. Hva er galt? noen forslag?

Volvo 240 diesel

kjør hardt, kjør stil, kjør dieselbil

Lapplaus å snart må go bil'n selges=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hørtes alvorlig ut det her.. Vurdert ny bil? :p

Det med lysene KAN være lysbryteren.. Den har værtfall køddet litt med meg noen ganger.. Hos meg var det at det ble for sterk strøm ellernoe sånn at bryteren smelta sammen..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde no problemer med tenninga på min 240, den begynte og starte igjen når jeg stoppa motorn, så bytta delen bak på tenningslåsen og da var den fin igjen:)

kan være den delen som er slitt på din å??

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider