Gå til innhold

hvor mye kan en varme senkefjørene?

Ranger emnet

Larsn

Anbefalte innlegg

Vil nok ta igjen litt med deg og si at du er en treskalle, er ikke alle som har råd til fks. fjærer fra åkrane, og fks. koni dempere, JA nå kommer du til og si: "drit i og ha lav bil da hvis du ikke har råd til et skikkelig sett", er ikke alle som fks. går på skole som har råd til og bruke flere tusen kanskje også oppi titusener (og det som verre er når det er snakk om coil overs) på understell bare fordi di vil ha en lav bil!

"Jeg har ikke råd til ethanol så jeg drikker methanol. Jo fullere jeg kan bli, jo bedre!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ser åkrene fjærverksted er blitt nevnt i denne tråden. de skulle ha noe slikt som 1260+mva per fjær.

jeg får straks spesial lagde fjærer ifra tyskland for under tre lapper!!! disse er laget på fabrikken til en fjærleverandør etter mine mål!

hvis det er noen interesse for det så kan jeg legge ut link til deres hjemmeside!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser åkrene fjærverksted er blitt nevnt i denne tråden. de skulle ha noe slikt som 1260+mva per fjær.

jeg får straks spesial lagde fjærer ifra tyskland for under tre lapper!!! disse er laget på fabrikken til en fjærleverandør etter mine mål!

hvis det er noen interesse for det så kan jeg legge ut link til deres hjemmeside!

Neppe noen som skyter deg om du legger det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Om du varmer fjæra vil den knekke ganske så lett. Med en vinkelkutter blir fjæra varm kun det området man kappet den, fjæra vil 1.gang av 1million ganger kollapse, kapping er en sport her i nord blandt 80talls rånebiler, har aldri vært borti en fjær som er knekkt! Har kappet fjærer på de fleste 240ene jeg har hatt og har hatt 240er med godkjent senkesett, vil si at senkesettet virker nå mere som om bilen var på original fjærer, kapper du ikke mye og ikke for lite.. kan du få det bra. De fleste 240ene jeg har kappet er det 3runder framme og 2runder bak.. Bilen ligger utmerket på veien, men med 14" Stålfelger med sykkeldekk er det verre, men det gjelder nå biler med skikkelig coilovers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på vinterbilen min jeg, er jo helt dass å kjøre med, selv om en føler seg litt morsom når en kommer humpende bortover veien..

Kan sammenlignes med å pule i ei vannseng, har ikke prøvd men kan tenkte meg åssen det er...

Jeg skjønner at det er uforsvarlig å bare kappe fjørene og la resten være standard og slitent.. Jeg for min del kommer til å flytte ned innfestningene til bakdemperne og foran tar jeg ikke mere enn at fjøra står i spenn...

Blir nok ett åkrene sett eller noe på meg også bare jeg får skrapa sammen noen kroner...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har altid hatt max kappa fjører på bilene mine.. vinter som sommer. greit nokk de suger å kjøre med men funker jo helt greit.. hakke hatt noen problem jeg i hvertfall.. utenatt med amazon herrgårdsvogna, da kom jeg ikke inn i garasjen eller ut av gårdsplassen :D

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern fjærene og sveis inn en stål-bit da :p

Men, har varma fjærene på min Opel Astra og der humper det godt for å si det sånn! Men 0 fjeringsvei inn(opp), men har kanskje 3 cm utover(ned).

Ikke spesielt behagelig å kjøre, bump-steer og andre ulumskheter.. Men tøft og verd det! :D

Men til trådstarter.. Har du gass og plass skal jeg klare å få tak i en som kan varme fjærene dine til ønskelig høyde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider