Gå til innhold

hvor mye kan en varme senkefjørene?

Ranger emnet

Larsn

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i følge norsk lov er ikke dette lov...

og bare en utrolig teit løsning for å få bilen lavere... har du litt vett i hode gjør du ikke dette... varmer du fjærene blir de svakere i godset så de knekker forterer også...

Det som skjer er at du lager en trafikk farlig bil. noe du også gjør ved å kappe fjærene...

dere med billige volvoer må da ha råd til noe skikkelig understell...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du varme dem ? skal du varme dem så bilen blir lavere?

tenkte å ha noen fjører som senker litt mer en 40mm:P mn vil bare høre litt info om dette å få bilen lavere ved varming av fjører.

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hev øverste fjørskåla istede da?birthday

Er klar over alle mulige måter å senke en 240 på, mn vil bare ha litt info om akkurat dette.. mn ser dårlig ut.. veit fjørene blir sprøe og tåler minder osv mn mange som kjører med det uansett.

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klart at det går ann, men er ikke noe sjakk trekk da fjærstål blir sprøtt og kan i verste fall knekke når det har blitt varmet opp til en vis temparatur. Men vet du akkurat hvor mye du kan varme så kan det gå bra! Men er ikke til og anbefale nei, fort gjort og varme litt mye!

Evt. dra til vk1 plate og sveis og hør med læreren deres, hvis jeg husker det så kan jeg sjekke litt rundt om det på skola i morgen!

Men er nåkk bedre og kappe fjørene litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

azzizdo eller hva det var:P : er ikke bare bare å få tak i senkesett til volvo som senker mye.. ofte dyre løsninger.. varming er skummelt.. men kapping går bare fint! jeg har ikke jort d.. du vil ikke få like gode kjøreegenskaper som med orginale senkefjærer.. men dm vil førde være bedre enn orginal volvo.. KONKLUSJON: med kappeete senkefjærer blir ikke volvoen farligere i traffiken enn orginalt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den blir det egentlig, hvis du kapper 2 runder bak uten å sette på kortere dempere så spretter fjørene ut, kan bli ett problem..

Men er jo ikke så mye jobb å flytte ned festene bak da, evt bytte til kortere dempere bak...

Annen senking enn vanlige fjærer ryker på en smell hvis det ikke er jallahjemmemekk.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill fjærer fra åkrene da!

Faktisk, så er ikke det å kappe fjærere noe bedre heller, om det gjøres med vinkelsliper, da dette faktisk også skaper høy nok temp. til at fjørstålet blir sprøtt.

Skal selv bestille fra åkrene, det er jo gromt, og man får det godkjent.

Kult å kunne si: Godkjent:D! Når folk spør om du har kappa etc.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem enda.. kjørte med døm fjørene på turbon i 3mnd eller noe, også har jeg hoppa masse med døm på vinterbilen...

Klart at ett åkrene sett er fint, koster rundt 3500 tror jeg... Er jo ikke TÜV godkjent, men CE, noe BT merkelig nok godtar....

Azzido: Hvorfor skal du bestandig klage på at vi kapper og mygler med fjørene? Greit at det ikke er lov, vi bor trossalt i norge, her må vi nesten sende søknad for å gå på do... Selv om vi vet at vi får avslag på den...

Det er ikke farlig hvis resten står i stil (at ikke fjørene får hoppa ut) samt at det er gjort på en forsvarlig måte...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem enda.. kjørte med døm fjørene på turbon i 3mnd eller noe, også har jeg hoppa masse med døm på vinterbilen...

Klart at ett åkrene sett er fint, koster rundt 3500 tror jeg... Er jo ikke TÜV godkjent, men CE, noe BT merkelig nok godtar....

Azzido: Hvorfor skal du bestandig klage på at vi kapper og mygler med fjørene? Greit at det ikke er lov, vi bor trossalt i norge, her må vi nesten sende søknad for å gå på do... Selv om vi vet at vi får avslag på den...

Det er ikke farlig hvis resten står i stil (at ikke fjørene får hoppa ut) samt at det er gjort på en forsvarlig måte...

saken er vel at du ikke får noe fjæringsvei... noe som igjen ikke kan gjøres på en forsvalig måte...

uten fjæringsvei så er du lost i en situasjon med f.eks en dump i en sving hvor bilen vil hoppe isteden for å faktisk fjære den dumpa... konklusjon er da at du spretter ut i skogen...

Kjøp dere skikkelig senk med korte dempere osv så er problemet løst...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider