Gå til innhold

Montere magneten ut eller inne i kassa? Del synspunkter her

Ranger emnet

halsen89

Anbefalte innlegg

Skal ikke tape noe på det nei. Du kan høre den mekaniske støyen fra elementet lettere.. Har du lukket kasse er det hipp som happ hvilken vei den står, har du portet kasse blir jo kasse volumet litt større om du snur den med magnetet ut.. så tuninga kan vel endre seg litt.. hvor Mye det har og si det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart sette mine TS-W3004SPL subber i kasse, har det noe å si om magneten står ute av kassa? taper jeg trykk på det?

Trykk taper du nok ikke på det som tidligere nevnt.

For å svare på overskriften din, så mener jeg at man bør se ann resten av installasjonen sin, å se hva som vil "passe" om du skjønner. I tillegg så er det viktig å tenke på om magneten er delikat/pen/tøff eller ikke. En "vanlig" og kjedelig magnet vil jeg forestrekke å ha inni kassa uansett.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk taper du nok ikke på det som tidligere nevnt.

For å svare på overskriften din, så mener jeg at man bør se ann resten av installasjonen sin, å se hva som vil "passe" om du skjønner. I tillegg så er det viktig å tenke på om magneten er delikat/pen/tøff eller ikke. En "vanlig" og kjedelig magnet vil jeg forestrekke å ha inni kassa uansett.

enig, nå har vel kanskje du sett at pioneer magneten ikke er av tøffeste? :P det fant jeg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan magneten ser ut er likegyldig egentlig... FORDELEN med å ha magneten ut når du har 2 stk elemeter er at ved å montere hver sin vei vil det gi mindre mekanisk forvregning, (er vel svensk Audio Pro som brukte dette mye i sine subb løsninger før) og teorien går ut på at alle elementer gir en ulinjært forvregning ettersom opphenget ikke gir samme mekanisk motstand når den beveger seg enten innover eller utover, så for å motvirke dette monteres hver sin vei og siden "frovrengningen" er i 180grader fase forskjel så vil disse oppheve hverandre... brukte det selv en del ganger og fungerte meget bra men er en del mer pess og... med andre ord: mest SQ når du monterer elementene med hver sin vei enten i separerte kasser eller felles. :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider