Gå til innhold

Feil med forsterkern?

Ranger emnet

RusH

Anbefalte innlegg

Når jeg fyrte opp kjerra etter jobb igår så spilte den plutselig bare fra basskassa.. jeg har en 1 år gammel mac audio forsterker og basskassa har integrert forsterker og er koblet via mac audio forsterkeren.. Jeg kjører 4 høyttalere inni bilen fra forsterkeren men ingen av disse fungerer lenger altså, det sier bare sånn klikk...klikk med 5 sec mellomrom og på-lyset på forsterkeren følger også denne rytmen.. lys..5sec..lys.. osv. Er forsterkeren deffekt eller? Har gått over signal kablene og strøm og styrestrøm og alt ser bra ut.. basskassa med integrert forsterker fungerer altså perfekt, mens 4kanals forsterkeren fungerer ikke. Det skal sies at jeg har endel fukt i bagasjerommet..

Takknemlig for svar, skal på rally norway på fredag og er ikke keen på å kjøre mange timer uten musikk!!!!!!!

Edit:

Testa en annen forsterker på samme kablene, og den funka.. så da er det noe feil med forsterkeren, er det garanti på noe sånt? evnt. hvor mye koster det å få fiksa det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fuktskade og den har ligget og svømt i vann, dekker ikke garantien noe.

Dersom det er elektrisk feil på noen komponenter, f.eks. transistorene i utgangstrinnet, og dette IKKE skyldes misbruk, skal det dekkes av garantien. Slikt kan skje, selv om det er sjelden på produkter av noenlunde god kvalitet.

I alle fall vil jeg vel påstå at de fleste forhandlere nok vil være skeptiske om du leverer inn en flekkete, smårusten forsterker og skriker "garanti!". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider