random Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Som nybakt Opel-fahrer dukker det jo opp noe småplukk jeg ikke har vært borti før. Høyttaleren i førerdøra er kokos, så jeg trenger av med dørtrekket for å sjekke ledningene. Meeen, vil dørtrekket av da? Seff ikke. Har skrudd ut tre skruer helt i nedkant og to skruer rett under håndtaket. Får røsket trekket av de holdeklipsene, men det virker som om det henger fast rundt døråpneren en plass. Noen som kan opplyse meg? (Det er en 95- med elspeil, uten elvindu, 5 dørs) Og har noen en venstre tåkelykt å selge meg? Snøkanter er harde, tåkelyktene er ikke harde :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Siden jeg fant ut av det selv: Den siste skruen er bak knappen for el.speiljusteringen. Knappen må bendes ut og så kommer skruen til syne bak der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mayhem Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Slet med det jeg og, men fant ut av det til slutt.. Men, jeg har fortsatt ikke fått av vindusheisene.. Noen tips? Siter (\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature (O.o) to help him on his way to world domination. (> <) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hvis du tenker på selve heisemekanismen så er den naglet fast i dørramma med popnagler. Du må bore de ut og sette inn nye ved montering. En av de mindre smarte patentene jeg har sett på Opelen så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mayhem Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Tenkte på selve rulle-dingsen, sveiva.. Vet det er et klips som man drar ut eller noe, men jeg sliter veldig med det..:P Siter (\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature (O.o) to help him on his way to world domination. (> <) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nosbak Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Det du må gjøre er å trykk trynet ditt så langt inn du bare klarer. Så prøver du å se ned på baksiden av sveiva så ser du et clips som du må dytte du av et spor. Presser bare skrujernet mot spisen av clipset så "detter" den utav sporet sitt og sveiva er løs. Er dårlig forklart men er ikke lett å forklare det. Kan prøve å ta bilder hvis det er ønskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Sveiva ja, den var jo et mareritt å få av. Jeg har et bilde innskannet fra Haynes som gir et visst inntrykk av hvordan klipsen sitter, men det går ikke an å legge ved bilder her? Jeg trykte nesa inni dørtrekket med jeg greide, men så den ikke uansett. Det finnes en tang fra Feiltema (http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82385) som kan brukes for å ta av den klipsen, jeg endte opp med å bruke en slik og da gikk det kjempelett. Om man ikke har en slik tang sier Haynes: "Lossa fästklammern genom att sticka in en bit ståltråd med krokad ände mellan handtaget och infattningen på dörrens klädselpanel, och lirka bort fästklammern från handtaget." :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mayhem Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Får kjøpe en sånn tang og prøve meg med den..;) Haynesboka har jeg liggende..;) Siter (\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature (O.o) to help him on his way to world domination. (> <) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sedanbanan Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 dytt inn dørtrekket og plukk ut metallklipsen med et lite skruhjern <: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazermonkey Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Er svarten ikke bare bare, tror jeg å skal kjøpe meg en sånn tang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Hm.. Funka bra her å ta det med et lite skrujern. Nå lurer jeg på hvordan i helvette jeg skal kunne feste en ny 5.25" høytaler der den gamle ekkle står... Gamle har jo et plastfeste på seg, til 3 skruer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nosbak Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Hm.. Funka bra her å ta det med et lite skrujern. Nå lurer jeg på hvordan i helvette jeg skal kunne feste en ny 5.25" høytaler der den gamle ekkle står... Gamle har jo et plastfeste på seg, til 3 skruer. Det jeg gjorde var å sage ut den gammle høyttaleren. Da har du en ramme. Så tar du et eller annet treslag (mdf, spon, kryssfiner) i ca 6 mm tykkelse. Så sager du ut et hull i den som passer 5,25" så sager du en ny runding som er 6" som passer nedi ramma på den gammle høyttaleren. Er en liten kant nedi ramma. Så limer du treet fast til ramma og så skrur høyttaleren fast i hele greia. Det er en veldig lett måte å gjør det på. Et alternativ er å lage flere ringer som du bygger ut mot dørtrekket. Du lager altså din egen ramme. Spør hvis lurer på noe mer eller ikke forsto (kan ta bilder da). Har fått litt erfaringer med akkurat det. Lykke til Edit: Det du også kan gjør er å kjøpe en ny plast ramme hos en bilstereo butikk. Men tror de bare har til 6,5" høyttaler, usikker på akkurat det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Takker for svar. Får en kamerat til å lage ny ramme.. Må vel bare si at dynabel frontsett er dypere enn man tror når man ser på sia dems, derfor må jeg ha minst 4cm ramme for å ikke treffe vinduet.. Tror værtfall det var det vi kom fram til. Også er jo hele hølet som er der fra før av litt sjevt, så lurer på om jeg må fram med dremmelen å sage no metall også for å få det til å passe.. (opel astra 1.6 92 modell btw... ) http://www.bilforumet.no/galleriet/data/653/medium/DSC001501.JPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nosbak Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Takker for svar. Får en kamerat til å lage ny ramme.. Må vel bare si at dynabel frontsett er dypere enn man tror når man ser på sia dems, derfor må jeg ha minst 4cm ramme for å ikke treffe vinduet.. Tror værtfall det var det vi kom fram til. Også er jo hele hølet som er der fra før av litt sjevt, så lurer på om jeg må fram med dremmelen å sage no metall også for å få det til å passe.. (opel astra 1.6 92 modell btw... ) http://www.bilforumet.no/galleriet/data/653/medium/DSC001501.JPG Jeg prøvte Dynabel sitt gammle frontsett, det slutta å virke etter 10 min så da ble det sendt i retur og bestilte et Perrless Resolution istedenfor. Jeg syns det spiller helt greit. Har hørt mye bedre men spiller bra til den prisen. Hadde jeg gjort det på ny hadde jeg prøvt å fått inn et 6,5" sett. Prøve å demp døra så mye du kan, for det rister og skrangler i hele døra når du spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Jeg prøvte Dynabel sitt gammle frontsett, det slutta å virke etter 10 min så da ble det sendt i retur og bestilte et Perrless Resolution istedenfor. Jeg syns det spiller helt greit. Har hørt mye bedre men spiller bra til den prisen. Hadde jeg gjort det på ny hadde jeg prøvt å fått inn et 6,5" sett. Prøve å demp døra så mye du kan, for det rister og skrangler i hele døra når du spiller. Ser vi har samme komponentsett da. :) Har kun satt i ett bak foreløpig 6", så skal jo 5" inn foran når jeg får festene... Har du 0 problemer med dyben, at vinduet stanger i høytaleren når du tar det ned? Har tegna av grillen som står foran høytaleren, så skal vi lime på ei treplate i stedet i samme størrelse som den, og muligens bygge litt til ut for å få lyden ut i bilen i stedet for inn med beina. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg