Gå til innhold

Audi 80. varmeapparat

Ranger emnet

haugibua

Anbefalte innlegg

Har nøyaktig samme problem som Gold og Haugibua. Temp.måler kommer normalt ikke over 70 grader, og lufta fra varmeapparatet blir aldri mer enn lunken. Det rare er at selv om jeg tetter foran radiatoren, slik at tempearaturen etterhvert faktisk kommer opp over 80 grader, og kjøleviftene begynne å gå, så er det fremdeles bare dårlig lunk i kupelufta. Har skiftet termostat uten at det nyttet.

Har endelig fått fikset det. Hadde lenge mistanke om at varmeregisteret var tett, og det stemte. Det var riktignok ikke så tett at ikke væske/luft kom gjennom, men tydeligvis tett nok til at det ikke utvekslet varme. Prøvde først med diverse radiatorrens i kjølevannet og Systemrens (fra Maritim) uten suksess. Deretter flere runder med kaustik soda samt Plumbo. Så, i går, kjørte jeg på med en skikkelig sterk blanding av kaustik soda, og lot det stå i en time. Deretter dro jeg ut hageslangen (til tross for -10 grader). Heldigvis har jeg varmtvann på utekrana, så jeg spylte gjennom varmeregisteret med varmt vann, og da kom det ut masse gørr. Nå er det skikkelig deilig varme i varmeapparatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et annet problem med varmeapparatet mitt, kanskje noen av dere har noen forklaring på fenomenet?

I den siste tiden har varmeapparatet mitt hatt problemer med å starte, har måttet donke/slå litt i hanskerommet for at vifta skulle få strøm virker det til.

Har noen peiling om det er noen koblinger inni bak/over hanskerommet som går til styringen av vifta? Det er lys på bryterne , men vifta har tatt kvelden.

Noen som har noen ideer om hvor jeg skal byen å lete?

Mvh

Audi 80 1,9TDI eier:driving

Sannsynligvis slitte børster på vifta. På 90'en jeg hadde hadde det latt seg gjøre å skifte børster, hvis man bare hadde fått tak i. Hos meg så var derimot lageret havarert, så jeg måtte bytte hele vifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider