Hansemann88 Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hallo. Ja... som tittelen sier, er det lov til å sote baklyktene sine? :) har tenkt på å gjøre detta til sommeren.. men hadde vært morro å vite om det var lov eller ikke kiddie På forhånd :thanks Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hallo. Ja... som tittelen sier, er det lov til å sote baklyktene sine? :) har tenkt på å gjøre detta til sommeren.. men hadde vært morro å vite om det var lov eller ikke kiddie På forhånd :thanks Bruk søkemotoren så finner du alt du trenger å vite.... Dette er tatt opp mange ganger før. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 det er ikke lov.. Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Lyktene er godkjent og merket i sin originalstand. All modifisering utover dette gjør at godkjenning/merking faller bort. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Men det vil gå gjennom EU-kontrollen så lenge lysene lyser fortsatt riktig farge og sterkt nok. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Men det vil gå gjennom EU-kontrollen så lenge lysene lyser fortsatt riktig farge og sterkt nok. Men, fortsatt ikke godkjent.. At noen kontrollører ser litt dårlig av og til er en annen sak:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 hvis man kjøper de sota fra en butikk er det lov.(Trur jeg) Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Så lenge sotinga er gjort før godkjenninga blir gjort, så er det lov. Mange biler leveres med sotede lykter.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 And here we go again. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Ikke for å rakke ned på noen her. Men utrolig at folk ikke har fått med seg dette enda. Å sote lykter er så langt fra lovlig som en får det. E-merkingen gjelder kun i orginal stand. Og det betyr at godkjenningen lyktene dine har forsvinner når du soter de. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Sotede lykter er å få kjøpt til de fleste bilmerker og modeller, MED E-Merking.. Da har du ditt på det tørre! Selv har jeg brukt spray. Det er forskjell på å sote de, og å lakke de svarte, som jeg ser noen gjør! Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jas Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 jeg sota lyktene på både ascona'n og corolla'n jeg hadde i tilleg til en Astra som en kamerat har... Ingen som sa noe på de, astra'n var tilogmed på biltilsynet på eu-kontroll Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er litt forskjell på hva en del slipper unna med en del ganger og hva som er lovlig. Har selv hatt to biler med sotede lykter. På den ene var de nesten helsvarte. Utenom park/bremse bak og refleks, men resten var kølsvart.. Er lov å prøve seg, men bare ikke kom og klag hvis du blir stoppet eller ikke får den gjennom PKK med sotingen. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er lov å prøve seg, men bare ikke kom og klag hvis du blir stoppet eller ikke får den gjennom PKK med sotingen.Da forsvinner jo halvparten av forumpostingene.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Kunsten er å være moderat. Holder man senking og soting sånn noenlunde moderat, så er det ikke så stor sjans for å bli stoppa. MEN, tenk over konsekvensene! Blir du stoppa eller huka på PKK, så har du selv skyld i det. En annen konsekvens er om det skulle skje noe. Vil tro forsikringsselskapene tar hardt tak i slikt! Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg