_AndreasH_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Mykje rart som går igjennom på EU kontroll da gitt... EU godkjent hos Volvo... Gamlebilen: Biltilsynet seie ganske greit: "Soting av lykter med spray er ikke tillatt." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 andreash: Vær glad du ikke havnet forran meg i trafikken. Slike oversotede baklykter er livsfarlig. bilene bak ser jo ikke om du bremser eller skal svinge. Du skjønte tydeligvis ikke forskjell på soting og lakking. Er samme om bilen har blitt godkjent en gang med slike lykter, men det sier vel mere om verkstedet og deres seriøsitet på EU kontroll. Får jeg høre om at noen har fått eu godkjent bilene sine med alvorlige feil så holder jeg meg unna de. er trossalt snakk om din egen og andres sikkerhet.:thanks Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 andreash: Vær glad du ikke havnet forran meg i trafikken. Slike oversotede baklykter er livsfarlig. bilene bak ser jo ikke om du bremser eller skal svinge. Du skjønte tydeligvis ikke forskjell på soting og lakking. Er samme om bilen har blitt godkjent en gang med slike lykter, men det sier vel mere om verkstedet og deres seriøsitet på EU kontroll. Får jeg høre om at noen har fått eu godkjent bilene sine med alvorlige feil så holder jeg meg unna de. er trossalt snakk om din egen og andres sikkerhet.:thanks Det er jeg faktisk helt enig i, har selv lykter som er sotet med det er med rød spray så alt er rødt men det har nesten ikke noe å si på lyset som slipper igjennom. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 andreash: Vær glad du ikke havnet forran meg i trafikken. Slike oversotede baklykter er livsfarlig. bilene bak ser jo ikke om du bremser eller skal svinge. Du skjønte tydeligvis ikke forskjell på soting og lakking. Er samme om bilen har blitt godkjent en gang med slike lykter, men det sier vel mere om verkstedet og deres seriøsitet på EU kontroll. Får jeg høre om at noen har fått eu godkjent bilene sine med alvorlige feil så holder jeg meg unna de. er trossalt snakk om din egen og andres sikkerhet.:thanks Vel lysa lyste tilnærma lik orginalt dei, samt bremselys i bakruta. Om ein ikkje kan skille oransj frå raud burde ein kanskje ikkje ha lappen? Korleis skal ein kunne misforstå eit blinklys og 2 bremselys? ( i dette tilfellet 3 bremselys?) Vil berre sei deg ein ting, blir mykje betre lys om ein lakker i forhold til å sote. Baklysa blei skifta ut til nokre originale ei lita stund etterpå. Var snakk om Volvo som godkjente denne bilen. Dei burde i teorien vite ka dei held på med. Kan og legge til at bilen har blitt stoppet av politiet, på ein rutinekontroll. Dei sa ikkje noko på det. Samt politiet har løgge bak bilen fleire gonger, ikkje noko respons frå dei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel lysa lyste tilnærma lik orginalt dei, samt bremselys i bakruta. Om ein ikkje kan skille oransj frå raud burde ein kanskje ikkje ha lappen? Korleis skal ein kunne misforstå eit blinklys og 2 bremselys? ( i dette tilfellet 3 bremselys?) Vil berre sei deg ein ting, blir mykje betre lys om ein lakker i forhold til å sote. Baklysa blei skifta ut til nokre originale ei lita stund etterpå. Var snakk om Volvo som godkjente denne bilen. Dei burde i teorien vite ka dei held på med. Kan og legge til at bilen har blitt stoppet av politiet, på ein rutinekontroll. Dei sa ikkje noko på det. Samt politiet har løgge bak bilen fleire gonger, ikkje noko respons frå dei. Kan skille mye farger, men i henhold til bildet av bilen din, så vil jeg fastslå lysgjennomtrengningen lik null. (lysene er ikke på på bildet, men de ser vel mørke ut) Volvo burde vite bedre, og Politiet burde vite bedre. Er bedre å sote de svakt enn å overspraye de så til de grader som bildet viser. Det beste er vel egentlig å kjøpe lykter som er ferdig "sotet" og derfor godkjent for vei bruk. Ja enkelte av de sotete lyktene du får kjøpt har oransj og rødt skjær etter pærehetter inne i lykta, men fjerner man disse så får man ett bedre utseende. (fjærner man de, så må man få tak i Diode pærer eller lignende som kan erstatte oransj og rød fargen. Slike svarte sotesprayer skulle vært forbudt å selge og bruke spør du meg, ikke ser det pent ut, ikke er det godkjent for vei og ikke får du noe ekstra hester av å ha slike "sotede" lykter. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Tru ej fekk ca 5 hestekrefte meir altso... :) Vil berre påpeike att desse lyktene er lakkert svart, og ikkje med sotespray. Sotespray slepper faktisk igjennom mindre lys enn det gjer om ein lakker dei ordentleg. Men eg ønsker ikkje å forsvare soting av lykter. Synst ikkje noko om det, men blei litt fyrt når ein ikkje skulle kunne sjå om ein bremser eller blinker. Bildet over er uten blinklys, men kan love deg at det er oransjt. Ville berre påpeike att det er mykje rart som går gjennom EU kontrollen. Samt om du trykker på Jetta på signaturen min ser du moderat soting av blinklyset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Fekk tatt eit bilde med blinklys i helga, men var aleine, så fekk ikkje tatt bilde samtidig som ein trykte på bremsepedalen... Noko rart som skjedde med bildet, og det blei litt lite... Men ja, det er ikkje lovlig med sota baklykter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Jeg bryr meg ikke plagsomt mye om ting er lov eller ikke. Har hatt kappede fjærer, skamsota ruter helt framme,streemer og lakkerte baklykter. jeg tenker ikke noe på det, og heller ikke redd for å bli stoppet med det. De siste 8 månedene har bilen min vært på etterkontroll hos biltilsynet hele 3 ganger, men har gått gjennom UTEN en jævla feil hver gang. Tross i lakkerte baklykter, og streemer i frontruta. Slutt å lek tøffler, og begynn å gi litt mer faan!!babyhmm? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Slutt å lek tøffler, og begynn å gi litt mer faan!!babyhmm? Glemmer ikke hvem som gikk ut på BF og sippa over inndragelse av førerkort, du er nok altfor tøff for denne lille verdnen. Skulle virkelig ønske du bodde i nærheten så kunne jeg tatt deg med på BT og virkelig vist deg hva du og din bil er verdt. Skulle vel ikke gått lenge før skilter var inndratt. Angående kappede fjører så er dette ett tema som dukker opp hele tiden, og hva du tror du egentlig oppnår med slike det veit jeg ikke, men det er trafikk farlig og hjelper til med å ødelegge kjøre egenskapene. Er du virkelig så stakkarslig at å kjøpe noen ordentlige senkefjører med pappirer og kvalitets sikring kommer i andre rekke, så hadde jeg nok heller spart opp litt mere penger. fjøren mister sin egenskap ved varme og fjerning av deler av fjøren. Så klart så er det mange som har kappede fjører, men det er en grunn til at det ikke er tillatt, det samme gjelder streamer i frontrute (noe som ser helt forjævlig teit ut) Hvorfor du i det hele tatt gidder å kalle noen for tøffel bare fordi de sier fakta om ulovligheter osv, det skjønner jeg ikke. Men for meg så må du nesten være en ordentlig idiot. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Glemmer ikke hvem som gikk ut på BF og sippa over inndragelse av førerkort, du er nok altfor tøff for denne lille verdnen. Skulle virkelig ønske du bodde i nærheten så kunne jeg tatt deg med på BT og virkelig vist deg hva du og din bil er verdt. Skulle vel ikke gått lenge før skilter var inndratt. Angående kappede fjører så er dette ett tema som dukker opp hele tiden, og hva du tror du egentlig oppnår med slike det veit jeg ikke, men det er trafikk farlig og hjelper til med å ødelegge kjøre egenskapene. Er du virkelig så stakkarslig at å kjøpe noen ordentlige senkefjører med pappirer og kvalitets sikring kommer i andre rekke, så hadde jeg nok heller spart opp litt mere penger. fjøren mister sin egenskap ved varme og fjerning av deler av fjøren. Så klart så er det mange som har kappede fjører, men det er en grunn til at det ikke er tillatt, det samme gjelder streamer i frontrute (noe som ser helt forjævlig teit ut) Hvorfor du i det hele tatt gidder å kalle noen for tøffel bare fordi de sier fakta om ulovligheter osv, det skjønner jeg ikke. Men for meg så må du nesten være en ordentlig idiot. Budskapet her er vel at man ikke trenger å følge loven til punkt og prikke til en hver tid. Biltilsynet er ikke dumme, men heller ikke fullstendig firkantede. Det hender da at de bruker sunn fornuft de også. Du synes vel kanskje at streemere ser dumt ut, det er dine ord, ikke mine! Bare vent kan plutselig komme tilbake på vegen før du aner det, verre enn noen gang! (i allefall målet mitt) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Masse blablabla Å tenke seg om får man skriver noe er bare tull ja:rolleyes: Hadde jeg giddet skulle jeg forklart i detalj hvorfor det er farlig å kappe fjærer, men.... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Budskapet her er vel at man ikke trenger å følge loven til punkt og prikke til en hver tid.Biltilsynet er ikke dumme, men heller ikke fullstendig firkantede. Det hender da at de bruker sunn fornuft de også. Du synes vel kanskje at streemere ser dumt ut, det er dine ord, ikke mine! Bare vent kan plutselig komme tilbake på vegen før du aner det, verre enn noen gang! (i allefall målet mitt) Når det går utover din egen og andres sikkerhet så skal DU og JEG rette oss etter trafikk regler og regler angående ombygging/modifisering av biler, og når det gjelder såpass teite ting som: 1. Sotespray. 2. kappede fjører. 3. ihjelsotede ruter forran (lys film forran er greit, men limo soting osv er og blir for teit) 4.Rutestreamer på 40cm bredde, bare for å kunne skrive "mercedes" "240" osv blir for teit. her er hva man heller kan gjøre: 1. Kjøpe ferdige sotede lykter som er godkjente til bruk på vei, og får man ikke tak i til bilen sin, så får man heller kjøre originalt. 2. Kjøp senkefjører/coilovers, er man såpass sparsom at man heller kapper originale fjører enn å kjøpe ett rimelig senkesett til maks 2000kr. ja da er man det jeg vil kalle særdeles sparsomm/på kanten til fattiglus. 3. Sotede vinduer ser bra ut, men for all del. den mørkeste filmen fra biltema x 2 lag på hver rute blir for mye. Ta heller å påkost deg ordentlig soting fra ett firma som veit hva de gjør. 4.Rute streamer. isteden for rute streamer så kan man vel heller droppe folien som bygger så mye ned og heller gå for en rute med original "solfilm" i toppen og heller putte på noen bokstaver over den. Alt man gjør med en bil trenger ikke å være så mye ulovlig, er bare snakk om å tøye grensene litt, men f.eks slik som det bildet av 740/760`n er ikke å tøye, det vil jeg heller beskrive som noe horribelt og helt forferdelig overtramp på vegtrafikkloven. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Å tenke seg om får man skriver noe er bare tull ja:rolleyes: Hadde jeg giddet skulle jeg forklart i detalj hvorfor det er farlig å kappe fjærer, men.... Vet det er farlig, derfor har jeg det ikke lengre! Men, det er fristende å kjøre på, for jeg vet at noen blir blodig irritert, og da er målet oppnådd. Hvis jeg får herje vilt, og noen andre bli frustrerte, da godter jeg meg stort! Kall meg gjerne en idiot, men da blir provokasjonen fullbyrdet. "make my day" Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Jeg bryr meg ikke plagsomt mye om ting er lov eller ikke.Har hatt kappede fjærer, skamsota ruter helt framme,streemer og lakkerte baklykter. jeg tenker ikke noe på det, og heller ikke redd for å bli stoppet med det. De siste 8 månedene har bilen min vært på etterkontroll hos biltilsynet hele 3 ganger, men har gått gjennom UTEN en jævla feil hver gang. Tross i lakkerte baklykter, og streemer i frontruta. Slutt å lek tøffler, og begynn å gi litt mer faan!!babyhmm? Pussig skrue du... Tror ikke man kommer langt i livet med de holdningene der. Med slike holdninger er det i tillegg sikkert bare et spørsmål om tid før du kjører på noen. Spent på hvordan biltilsynet og politiet reagerer på alle mods'n dine da. Når du feier over en fotgjenger for at du ikke så han igjennom de "skamsota" siderutene dine. Det er vel i tillegg du som har gjort det stuntet som gikk på kjedemail i norge i en del uker... Tar ikke dine tips som gull verdt om hva man bør bry seg om eller ikke. Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Vet det er farlig, derfor har jeg det ikke lengre! Men, det er fristende å kjøre på, for jeg vet at noen blir blodig irritert, og da er målet oppnådd. Hvis jeg får herje vilt, og noen andre bli frustrerte, da godter jeg meg stort! Kall meg gjerne en idiot, men da blir provokasjonen fullbyrdet. "make my day" Du er og blir en kronidiot og det værste er vel kanskje det at du ikke leker idiot, men du er en. Du prøver altid å leke så veldig tøff, men bobla må sprekke før eller siden, håper jeg er i nærheten når den gjør det. Du og den herje vilt, holder det ikke med at du klarte å miste lappen ved å kjøre omkapp med en uniformert politibil under utrykkning? Går ann å bruke huet og ikke bare tenke med ballene veit du. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg