B.T.i Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 MEN KAN DU GI ET ARGUMENT SOM BEVISER AT DET ER FARLIG MED EN MODERAT KAPPING? Definèr moderat?:D Når dem lager fjærer til biler så konstrueres fjærene med utgangspunkt i bilens vekt, fjæringsvei, stivhet osv. Når en så kapper av en ring eller to så tar en bort noe av det forspennet som er "lagret" i fjæra. Så over tid vil fjæra miste sin styrke, den vil altså bli mykere. Dette vil selvsagt skje med alle fjærer over tid såfremst dem ikke ruster opp, men når en kapper vil denne prosessen skje raskere. En kan kanskje oppleve at en gang en jekker opp bilen så løsner fjæra fra fjærskåla pga dette. Kapper en for mye vil fjæra bli for kort med tanke på fjæringsvei, slik at en nærmest kjører kun på demperne, eller at fjæra hopper ut av skåla ved hump og sving.. Med så kort fjæringsvei og så lite spenn i fjæra vil bilen bli "stompete" på veien, usunt å kjøre med:op: Men, som med alt annet så er også dette relativt... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Min BMW kom gjennom med disse baklyktene i forfjor :) Syns lykter som er skikkelig firkanta med rød, hvitt og orange ikke er no særlig pent. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.