Gå til innhold

Min 87' Audi 100 2.2 Turbo Quattro

Ranger emnet


Vantage

Anbefalte innlegg

Jada, jeg får vel slenge meg på og fortelle litt her da:

 

Bilen min er en 87' Audi 100 2.2 10v Turbo Quattro (type 44), med 352.000km på telleren. Serviceheftet stopper på 315.000, så det bør være litt bil igjen.

Dessuten er motor bytta. Ny motor har gått 200'km

 

Her er bilde av bilen sånn den stod når jeg kjøpte den:

Annonsebilde2.jpg

 

Hva er det egentlig som gjør at grillen er så spesielt interessant? Jeg mener, ja den er sjelden, men den er jo ikke spesielt pen??

 

Bilde skrått bakfra, ingen skjønnhet enda:

Annonsebilde1.jpg

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Planer for bilen er først og fremst å få slutt på den teite tikkinga.

Etter det jeg har erfart med golf, er det vel kanskje selvjusterende hydrauliske ventilløftere på denna også??

Ellers blir det å få på hvite blinkers, v8 baklamper, inn med åpen dump, oppjustert trykk og felg og senk. Har også lyst til å lakke bilen koksgrå metallic.

 

Kom med synspunkter og kommentarer. Jeg trenger både motivasjon og inspirasjon. Men forvent ikke at det blir daglige oppdateringer, ettersom jeg har 2 andre prosjekter, en bruksbil som trenger kjærlighet, og i tillegg er midt oppe i noe flytting!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers blir det å få på hvite blinkers, v8 baklamper, inn med åpen dump, oppjustert trykk og felg og senk. Har også lyst til å lakke bilen koksgrå metallic.

 

Som du ser er det allerede bestemt med V8 baklamper, helrøde ;)

 

Det jeg mener med forskjell, er:

 

Motorene er jo klin like, men effekten er 165hk i en 100 turbo, mens i en 200 er den 182hk. Hva er det som gjør denne forskjellen? Hjerne, større turbo e.l??

Når motoren først er fra en 200, kan jeg like godt klemme til og få inn resten :D

 

Ellers har jeg sinnsykt lyst på 20v, som deg! Digger forresten den bilen din.. skikkelig fet!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er det allerede bestemt med V8 baklamper, helrøde ;)

 

Det jeg mener med forskjell, er:

 

Motorene er jo klin like, men effekten er 165hk i en 100 turbo, mens i en 200 er den 182hk. Hva er det som gjør denne forskjellen? Hjerne, større turbo e.l??

Når motoren først er fra en 200, kan jeg like godt klemme til og få inn resten :D

 

Ellers har jeg sinnsykt lyst på 20v, som deg! Digger forresten den bilen din.. skikkelig fet!

 

ka so e forskjellen på 165hk og 182 veit ej ikkje, kan vær turbotrykket,

På 20v må du ha ufobremser frame eller S4/S6 fjærbein me bremsen.

og ej vil ikkje anbefale opnedumpventil på en audi motor, motoren har ikkje gått av det.

 

han her sell billige v8 lykter og temmeli billige ventilløftera også.

http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/type44_100_200_v8.htm

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 87' 100 turbo. Den sto oppført i manualen med 165 hk. Den uten katalysator sto oppført med (ca) 185 hk.

Bytta hele eksosanlegget til et uten cat, og trykket økte med ca 0,2 bar. Gikk betraktelig friskere. Vil nok tro det bare er trykket som er mer på de to 10v motorene. (100 og 200)

 

Nå skal det sies at etter det fikk bankesensorene litt mer å tygge på. Bånn gass i oppoverbakke i varmt vær, så var den ikke mye ladevillig etter at lyset til bankesensoren lyste. Burde nok ha justert opp litt bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka so e forskjellen på 165hk og 182 veit ej ikkje, kan vær turbotrykket,

På 20v må du ha ufobremser frame eller S4/S6 fjærbein me bremsen.

og ej vil ikkje anbefale opnedumpventil på en audi motor, motoren har ikkje gått av det.

 

han her sell billige v8 lykter og temmeli billige ventilløftera også.

http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/type44_100_200_v8.htm

 

Er det bare å velge til V8 her da, så passer de rakt på? Eller må man velge den "øverste"?

 

Og tilkommer ikke mva og toll på detta?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 87' 100 turbo. Den sto oppført i manualen med 165 hk. Den uten katalysator sto oppført med (ca) 185 hk.

Bytta hele eksosanlegget til et uten cat, og trykket økte med ca 0,2 bar. Gikk betraktelig friskere. Vil nok tro det bare er trykket som er mer på de to 10v motorene. (100 og 200)

 

Nå skal det sies at etter det fikk bankesensorene litt mer å tygge på. Bånn gass i oppoverbakke i varmt vær, så var den ikke mye ladevillig etter at lyset til bankesensoren lyste. Burde nok ha justert opp litt bensin.

 

Etter litt intens lesing på div nettsider idag, har jeg også kommet frem til at det virker som om det er bare ladetrykket som er økt til 0.6bar istedet for 0.4.

MEN, 200 kom vel også med kat? Der stusser jeg litt!

 

Eksosen må uansett byttes, og i følge svensken på nordicaudi kan man kjøre 0.9 i trykk, bare man får med ecu'n.

Kan virke litt som om jeg må bytte ventilløftere på et par syl nå.. men da er det like greit å kjøpe hele settet hos NBS og bytte alle.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint utgangspunkt det der ;)

Blir bra når du får på noen større felger og senk.

Vist du skal senke mye, så selger styling-tech.no senkesett som senker 60/35. Jeg har bestilt det til min, kom på 2250Kr med frakt.

 

Takk for det! :) Tror ikke det er så ille. Tight og fin i både motor og drivverk foruten tikkinga.

Veit ikke helt hvor mye jeg skal senke enda. Tenkte først 40, men faen så høy driten er.. kanskje 60 hadde vært greit.

Men 60/35? Blir ikke det høyt i ræva?

Prisen var fin da :) Men spørs om jeg ikke bytter dempere i samme slengen. Må få den skikkelig stiv om det skal være verdt det ;)

 

BTW: stilig den bilen din! Liker grillen din mye bedre enn det fancy crap'et jeg har!

Om noen har en "normal" grill liggende, JEG KJØPER! ;)

 

Noen fler erfaringer med at åpen dump ikke skal være ålreit?

Uten dump sprekker ic'en om man leker litt med trykket..

 

HVA er det som gjør at åpen dump ikke anbefales isåfall? Er det lmm'en?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Tror ikke det er så ille. Tight og fin i både motor og drivverk foruten tikkinga.

Veit ikke helt hvor mye jeg skal senke enda. Tenkte først 40, men faen så høy driten er.. kanskje 60 hadde vært greit.

Men 60/35? Blir ikke det høyt i ræva?

Prisen var fin da :) Men spørs om jeg ikke bytter dempere i samme slengen. Må få den skikkelig stiv om det skal være verdt det ;)

 

BTW: stilig den bilen din! Liker grillen din mye bedre enn det fancy crap'et jeg har!

Om noen har en "normal" grill liggende, JEG KJØPER! ;)

 

Noen fler erfaringer med at åpen dump ikke skal være ålreit?

Uten dump sprekker ic'en om man leker litt med trykket..

 

HVA er det som gjør at åpen dump ikke anbefales isåfall? Er det lmm'en?

 

 

Kan bytte grill med deg jeg;) (det vil si ringene, da grillen din er større en min)

Jeg kjører med åpen dumpventil å har ingen problemer med det.

Jeg har heller ikke et unormalt høyt bensinforbruk som mange sier at du får av å kjøre med åpen dump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bytte grill med deg jeg;) (det vil si ringene, da grillen din er større en min)

Jeg kjører med åpen dumpventil å har ingen problemer med det.

Jeg har heller ikke et unormalt høyt bensinforbruk som mange sier at du får av å kjøre med åpen dump.

 

Egentlig kan jeg tenke meg å bare kjøpe en grill til, og ha denne liggende ;)

Men da må jeg få tak i grill fra 100CS eller noe.

Godt det er flere som har trua på åpen dump.. Er avhengig av lyden, så får det heller bruke litt mer suppe :D

Er alltid en evig diskusjon på det der, men jeg har ikke opplevd noen negativ effekt på mine turbobiler ved bruk av åpen dump. Jeg veit endel nyere audi-motorer sliter litt med å takle det.

Eneste negative må være at man hører at det er turbo i den da :race

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er det handla inn dump.

Valget falt på en piratkopi av HKS Super Sequential BOV.

Så får vi se om bensinforbruket går opp ;) Mest sannsynlig gjør det vel det i starten, men det trur jeg nok skyldes fører, ikke bilen :driving

 

Slenger med et bilde:

SSQV.jpg

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår