Gå til innhold

Problem med styringen? Trenger hjelp!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Har et problem med styringa på bilen min. Tror jeg iallfall.

Har seg sånn at bilen vingler overalt i veien når det er snø eller sporete vei. Føler også at jeg må ha veldig mye rattutslag noen ganger, selv i små svinger.

Når jeg kjører på sporete vei, eller mest merker jeg det når det er mye slaps eller snø i veien, må jeg sitte å tviholde i rattet, så bilen ikke flyr i grøfta.

Hva fanken er galt? Eller er det noe galt? Bare jeg som innbiller meg ting? :iconsm

:m'm:

OG, er det mulig å justere balansen på servoen? Min bil drar veldig mot venstre, og er nødt til å være servoen som kødder, siden problemet forsvinner hvis bilen triller uten motoren i gang.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med styringa på bilen min. Tror jeg iallfall.

OG, er det mulig å justere balansen på servoen? Min bil drar veldig mot venstre, og er nødt til å være servoen som kødder, siden problemet forsvinner hvis bilen triller uten motoren i gang.

Mulig å justere balansen ja (ihvertfall på gammel type tannstag hvis det er forskjellige typer tannstag da og ikke bare forskjellige pumper). Du skrur av det lokket som er festet med to skruer på tannstaget og justere balansen ved å skru den hylsen inni der ut/innover. Skal ligge en bedre forklaring på forumet så søk hvis du ikke skjønner det helt..

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å justere balansen ja (ihvertfall på gammel type tannstag hvis det er forskjellige typer tannstag da og ikke bare forskjellige pumper). Du skrur av det lokket som er festet med to skruer på tannstaget og justere balansen ved å skru den hylsen inni der ut/innover. Skal ligge en bedre forklaring på forumet så søk hvis du ikke skjønner det helt..

Takker! Mener du det lokket som er litt avlangt og er på ca samme sted som rattakselen går inn i tannstangen?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en liten guide på tpc for en god stund siden, kansje du blir hjelpen?

Iallfall, her har du den:

Det med balansen mellom høyre/venstre kan ihvertfall justeres på tannstaget. Enkelt å justere:

Justering:

"1. Hissa upp bilen på framvagnsbalken så båda framhjulen lyfter.

2. Bort med hasplåten.

3. Lossa locket rakt under styrväxeln som sitter med 2st M8.

4. Lossa låsmutter med 16mm nyckel.

5. Ta bort låsblecket och skruva hylsan ut eller in för att justera.

6. Ha motorn igång och vrid själva hjulet fram å tillbaka. Justera tills det går lika trögt åt båda hållen.

7. Sätt dit låsbläcket, låsmuttern och bänd bläcket så hylsan inte kan snurra.

8. Sätt på täcklocket och hasplåten. Klart!

Tar ca 20 min om man tar det lugnt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...