Kastel Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 har eit sykt bensinforbruk på min ny innkjøpte 740gl med b230a :S har sjekket membranen å den var heil å fin ,bilen er tungstartet å nå jeg skal i feks eit kryss så er det nesten som den stopper med det samme på tomgang så kommer den seg litt. Noe jeg kan sjekke ? takker for alletips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Kan sjekke tenninga, nå husker ikke jeg helt, men går vel and å stille den på 230A? I så fall kan det være at den er feil, det vil øke forbruket en del.. Eller dårlige pluggledninger/plugger/rotor/fordelerlåkk.. Og olje på forgasseren er også og foretrekke :P hehe Det er vel de mest vanlige problemene når den bruker mye bensin.. Og justere forgasseren er også en lur ide, dette må vel gjøres av noen som har utstyr til det :) Eller justere CO eller hva man kaller det :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 min å bruka no jævli me bensin, det var membranen i bensinpumpa som hadde revnet, sjekk om det blir vått under pumpa di når bilen står å går! Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Er det ikke mekanisk bensinpumpe da? som legger nedom innsuget? Uansett i dag demonterte jeg gasseren å renset den å sjekket om flotørene var i orden og det var dei så da er det en ting mindre.Tenninga kan justeres? har ikke prøvd på 740 pga fordeleren ligger så vansklig til :S men kan det ha noe med saken å gjøre da? plugger er skiftet pluggleddninger er ikke så gamle sa tiligere eier.. Motoren er nettopp byttet oxo der sto en b230e i den å ser der e diverse slanger som er plugget igjen. Kan ta bilde å legge inn så kan dere se selv:P kansje tidligere eier har gjort noe dumt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 ER mekanisk ja som sitter under innsuget, det er en membran i den! Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Er du sikker på at du har mekanisk pumpe på den der franken-motoren din Kastel? Fordeleren som sitter på motoren der har ingen ting å gjøre på a-motoren, og kan også bidra til problemet grunnet feil tenningskurve. Som tidligere nevnt kan dette også være for feit blanding på gasseren. Min hillbilly-metode for å stille CO uten apparat, er å skru blandingsskruen inn til bilen begynner å små-fuske på høyt gir og flat pedal opp en bakke @ 1200-1500 omdr, og så skru den ut en omdreining. Ikke bry deg for mye med hva forrige eier sier/har sagt når du feilsøker. Min erfaring er at dette som oftest har lite rot i virkeligheten :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Mener på det ska gå å stille tenninga ja, det kan forårsake høyere bensinforbruk. Men å få justert forgasseren er også en smart ide, er den ikke justert ordentlig kan den få for feit eller for mager blanding som slitenvolvo sier.. Koster ikke så mye, tipper på ca 300 kr for en haltimes arbeid :) er vertfall det dem tar her :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Er du sikker på at du har mekanisk pumpe på den der franken-motoren din Kastel? Fordeleren som sitter på motoren der har ingen ting å gjøre på a-motoren, og kan også bidra til problemet grunnet feil tenningskurve. Som tidligere nevnt kan dette også være for feit blanding på gasseren. Min hillbilly-metode for å stille CO uten apparat, er å skru blandingsskruen inn til bilen begynner å små-fuske på høyt gir og flat pedal opp en bakke @ 1200-1500 omdr, og så skru den ut en omdreining. Ikke bry deg for mye med hva forrige eier sier/har sagt når du feilsøker. Min erfaring er at dette som oftest har lite rot i virkeligheten :) Ligger ikkje fordeleren i bakant på b230a motorer ellers da? Toppen er sikkert fra en b230e som har blitt flyttet over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Ligger ikkje fordeleren i bakant på b230a motorer ellers da? Toppen er sikkert fra en b230e som har blitt flyttet over Fordeleren ligger bak på toppen i 740/940, men i 240 står den montert på blokka :) da 240 ikke har like god plass bak toppen som 740 har :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 b230a har aldri kommet med fordeleren bak på toppen. Hverken i 740 eller i 240. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 ok toppen er i fra b230e blokka fra en a motor.. som "Slitenvolvo" skriver en franken-motoren hehe men det skal vel ikkje ha noe si om fordeleren er bakke på toppen eller framme i toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 ok toppen er i fra b230e blokka fra en a motor.. som "Slitenvolvo" skriver en franken-motoren hehe men det skal vel ikkje ha noe si om fordeleren er bakke på toppen eller framme i toppen? Nei, men b230a kan trenge en litt anen tenningskurve enn b230e, og da vil e-fordeleren dra opp forbruket. Dessuten er jeg ikke sikker på om e-fordeleren en gang har mekanisk forskyvning av tenningen, eller om den er tom, slik den er på nyere motorer, og om den har vakum-klokke for å øke tenningen ved høyt vakum. Og alt dette vil påvirke forbruket ditt. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 b230a har aldri kommet med fordeleren bak på toppen. Hverken i 740 eller i 240. ? då samtlige A kammen vi setter ialle hendens turbomotorer kommer igrunnen fra 230ET da? eller setter volvo i en kam med fordelerspor, i en motor der det sporet ike blir brukt? 760turbo 82-84 har B23ET, denne har fordeler på blokka, 84.,første året til 740, fikk man B23E, denne har også fordeler på siden. samtlige 230 motorer til 740,760 og 940 har fordeler bak fra da av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 ? då samtlige A kammen vi setter ialle hendens turbomotorer kommer igrunnen fra 230ET da? eller setter volvo i en kam med fordelerspor, i en motor der det sporet ike blir brukt? Tja, har ikke sett på hvordan kammene i b230a motoren ser ut, men det skulle ikke forundre meg om volvo begynte å frese ut spor i disse etter at de begynte å lever motorer med topp-montert fordeler. Kan jo umulig kostet dem spesielt mye å frese ett spor i kammene. Ellers så er a-kammen levert i b21a, b23a, b230a, b200k(tror jeg), b230e, b230et og sikkert noen flere motorer. Hvorav bare e og et har blitt levert med topp-montert fordeler. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 b230a har aldri kommet med fordeleren bak på toppen. Hverken i 740 eller i 240. Den kom med fordeleren montert på TOPPEn i 740. Alle 740 har topp montert fordeler, om du studerer torpedoveggen litt nøyere, ser du at det den synker mer inn akkorat bak toppen, for å få plass til fordeler. Alle 7 og 900 serien har det. Muligens flere men det vet jeg ikke pr. i dag. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.