Gå til innhold

Handle fra E-bay

Ranger emnet

ailenrock

Anbefalte innlegg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-R32-Rear-Spoiler-Replica-2000-2006-Golf-IV-GTI_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33638QQihZ001QQitemZ110090193476QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Noen som kan tolke for meg om dette er takvinga eller hekkskjørtet han selger? Suger i engelsk.

Og, hvilke avgifter kommer i tillegg ? Moms på 25 % (?), frakt, osv

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, hvilke avgifter kommer i tillegg ? Moms på 25 % (?), frakt, osv

Kjøpe sum pluss porto. Så legger du på 10,7% i toll.

Også smeller du på med 25% mva etter på ;)

F.eks.

100$ + frakt 50$

150 + 10,7% toll (16,05$.) = 166,05$.

166,05- + 25% mva (41,51$) = 207,56$

Vil jo bli litt annerledes med tankte på norsk valuta, men du ser hvordan det funker.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks.

100$ + frakt 50$

Vil jo bli litt annerledes med tankte på norsk valuta, men du ser hvordan det funker.

tnx :)

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks.

100$ + frakt 50$

Kan ikke si meg heeelt enig her, FOR hvis varen du får tilsendt har en kjøpsverdi under 1000 kr skal IKKE denne tolles, KUN momses!

Så da blir det:

100$ + 50$ i porto = 150$

(Moms 25%) 150$ * 1.25 = 187.5 $ !

Hvis derimot kjøpspris er OVER 1000,- kan du følge Ole-Hs eksempel :)

AlexTheMan

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså. Lærer noe nytt hver dag. Bare vært borti at det ikke skal toll og mva på varer under 200,- NOK. og noen andre tollfrie varer.

Hvor kan jeg finne noe som bekrefter det du sier?

Da får jeg spart endel kroner ;)

Fant ut.

Fortolling privat

Toll- og avgiftsfrie sendinger:

Sendinger fra utlandet ved verdi inntill kr 200,- samt gaver mellom privatpersoner med verdi inntil kr 1000,-

Må da be sender sende den som "gave" uten firmanavn for at du skal komme under den.

;)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt noe om det Strandstuen. Men jeg kjenner ikke 100% til hvordan det funker. Kan bare snakke ut i fra egne erfaringer; De gangene jeg har handlet på på E-bay har jeg aldri betalt toll på varer under 1000,-, da dette som regel er fra "private". Et annet tips er jo å dele opp en forsendelse, feks stylingkit osv hvis selger gidder dette, slik at beløpet per forsendelse er under 1k :)

Alt for å ta litt igjen på Staten :)

AlexTheMan

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt noe om det Strandstuen. Men jeg kjenner ikke 100% til hvordan det funker. Kan bare snakke ut i fra egne erfaringer; De gangene jeg har handlet på på E-bay har jeg aldri betalt toll på varer under 1000,-, da dette som regel er fra "private". Et annet tips er jo å dele opp en forsendelse, feks stylingkit osv hvis selger gidder dette, slik at beløpet per forsendelse er under 1k :)

Alt for å ta litt igjen på Staten :)

Må jeg be selger selge det som en pakke/gave da, så slipper jeg de 10%ene ?

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvis du i tillegg får selgeren til å oppgi en lavere verdi enn kjøpssummen, så slipper du unna enda billigere. MEN skulle det skje at tollerne faktisk sjekker opp hva du har betalt (på leverandørens internett-side feks), har du et problem. Vet ikke nøyaktig hvor stort, men ville ikke spekulert for mye i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i tillegg får selgeren til å oppgi en lavere verdi enn kjøpssummen, så slipper du unna enda billigere. MEN skulle det skje at tollerne faktisk sjekker opp hva du har betalt (på leverandørens internett-side feks), har du et problem. Vet ikke nøyaktig hvor stort, men ville ikke spekulert for mye i det...

Dette har skjedd med meg. Fikk selgeren til å oppgi at en spoiler jeg kjøpte kosta 170kr, mens den egentlig kosta 700.. Tollerene ringte meg og ba meg sende kvitering for betalinga. Jeg gjorde så, fikk toll deretter og hørte ikke no mer. For i bunn og grunn har ikke JEG gjort no galt. Det er han karen i tyskland, men selvfølgelig gidder ikke de bry seg med en så liten sak.

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider