AlpejoHn Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hei, Må ha meg en ny downpipe da den jeg har nå er gåen flens på for andre gang :P Og så skal jeg bytte til FK, og da lurer jeg på om 940 og 740 har samme downpipe? Eller om det vil passe bedre om jeg kjøper 940 downpipe med lambda hull? Eller går dette for det samme? Har hørt at noen har problemer med å komme til oljefilteret med FK motor (Mulig det var i 240:P hehe) Men hva kan jeg gjæra me dette? Bare kjøpe en 940 downpipe med hull for lambda og sette på? Det er snakk om 3" JT her ja :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Skal vel gå helt fint det:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Skal vel gå helt fint det:) Å bruke 940 Downpipe du mener? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Å bruke 940 Downpipe du mener? :) jeg har 940 dp. på min å det ser i allefall ut til å passe.:) Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 940 downpipe funker fint som faen. en 740 downpipe fra JT har ikke lambdahull, så det må sveises på. Jeg har 740 downpipe, og det er VELDIG trangt mellom oljefilter og downpipe.. men det går akkurat med RIKTIG verktøy. Gl! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 oljefilterbytte gjør du for hånd. trenger du oljefiltertang har du enten skrudd filteret for hardt til eller så har du for lange intervaller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 strammer til det jeg klarer for hånd jeg... men ikke faen om det vil av igjen etter 7000km uten hjelp, hehe. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 jeg har 940 dp. på min å det ser i allefall ut til å passe.:) Passer det fint over med oljefilteret og? :) Da må jeg satse på 940 dp da:P koster ikke dem rundt 1500,- for en ny? hos pedersens? Takker for alle svar folkens :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 folkens, husk at 740 og 940 er klass like biler a', er bare mindre modifikasjoner som er gjort. Torpedoveggen og traversen er klass lik etter det jeg har sett. DVS: motorer og eksos og tilhørende utstyr går om hverandre. Største forskjellene er hekken, fronten (sette 940-front på en 740 er gjort på en kveld!) og litt annerledes dash og naturligvis tak, på grunn av hekken og bakruta. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hei. Eg ville valgt downpipe for en 940. dette fordi den har en annen vinkel slik at der er plass til oljefilteret. Grunnen er at de motorene har en vannkjølt oljekjøler som bygger en hel del lenger bak! (Olje filter står skrudd i oljekjøler) Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke dem med den jalla-kjøle-løsningen som er standard på fk/ft ikke spanderer på seg en skikkelig frontmontert oljekjøler. Det koster da ikke allverden. Samt det oljefilterbytte o.s.v blir mye enklere! Og mer stabil oljetemp ved hard kjøring. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det er veldig enkelt; Den Olje/vann-kjøleren er 10 ganger mer effektiv enn frontmonterte oljekjølere, Ergo sparer man plass, og man slipper slange-driten etz. Stabil oljetemp på en Luft/olje-kjøler!? hvor har du det ifra? Hadde den vært termostat-styrt kunne den vært det, men det er de Aller færreste.... Faktisk vil temparaturen synke drastisk når du kjører fort, pga God kjøle-evne, og Stige bra når du mangler kjøling. Du får faktisk en Veldig ustabil oljetemp med en Luft/oljekjøler uten termostat. I en Vann/olje-kjøler er vanntemparaturen konstant, uansett om du står stille eller kjører fort, Ergo den mest stabile løsningen. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Hvorfor har alle de med skkikelig motor frontmontert oljekjøler da? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Hvorfor har alle de med skkikelig motor frontmontert oljekjøler da? forde de har termostat-styrt oljekjøler, og det er et VELDIG lite utvalg av vann/olje-kjølere på markedet som holder til 400hk+ Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hei.Eg ville valgt downpipe for en 940. dette fordi den har en annen vinkel slik at der er plass til oljefilteret. Grunnen er at de motorene har en vannkjølt oljekjøler som bygger en hel del lenger bak! (Olje filter står skrudd i oljekjøler) Var akkorat det problemet jeg hadde håpet på å ikke få dersom jeg brukte 940 DP :) Så det blir nåk det ja :) takker for alle svar! :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.