Gå til innhold

Downpipe fra 940, på 740 med 230FK?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Må ha meg en ny downpipe da den jeg har nå er gåen flens på for andre gang :P

 

Og så skal jeg bytte til FK, og da lurer jeg på om 940 og 740 har samme downpipe? Eller om det vil passe bedre om jeg kjøper 940 downpipe med lambda hull? Eller går dette for det samme? Har hørt at noen har problemer med å komme til oljefilteret med FK motor (Mulig det var i 240:P hehe)

 

Men hva kan jeg gjæra me dette? Bare kjøpe en 940 downpipe med hull for lambda og sette på? Det er snakk om 3" JT her ja :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940 downpipe funker fint som faen.

 

en 740 downpipe fra JT har ikke lambdahull, så det må sveises på.

Jeg har 740 downpipe, og det er VELDIG trangt mellom oljefilter og downpipe.. men det går akkurat med RIKTIG verktøy.

 

Gl!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strammer til det jeg klarer for hånd jeg... men ikke faen om det vil av igjen etter 7000km uten hjelp, hehe.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 940 dp. på min å det ser i allefall ut til å passe.:)

 

Passer det fint over med oljefilteret og? :)

 

Da må jeg satse på 940 dp da:P koster ikke dem rundt 1500,- for en ny? hos pedersens?

 

 

Takker for alle svar folkens :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folkens, husk at 740 og 940 er klass like biler a', er bare mindre modifikasjoner som er gjort. Torpedoveggen og traversen er klass lik etter det jeg har sett. DVS: motorer og eksos og tilhørende utstyr går om hverandre. Største forskjellene er hekken, fronten (sette 940-front på en 740 er gjort på en kveld!) og litt annerledes dash og naturligvis tak, på grunn av hekken og bakruta.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke dem med den jalla-kjøle-løsningen som er standard på fk/ft ikke spanderer på seg en skikkelig frontmontert oljekjøler. Det koster da ikke allverden. Samt det oljefilterbytte o.s.v blir mye enklere! Og mer stabil oljetemp ved hard kjøring.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt; Den Olje/vann-kjøleren er 10 ganger mer effektiv enn frontmonterte oljekjølere, Ergo sparer man plass, og man slipper slange-driten etz.

 

Stabil oljetemp på en Luft/olje-kjøler!? hvor har du det ifra? Hadde den vært termostat-styrt kunne den vært det, men det er de Aller færreste.... Faktisk vil temparaturen synke drastisk når du kjører fort, pga God kjøle-evne, og Stige bra når du mangler kjøling.

Du får faktisk en Veldig ustabil oljetemp med en Luft/oljekjøler uten termostat.

I en Vann/olje-kjøler er vanntemparaturen konstant, uansett om du står stille eller kjører fort, Ergo den mest stabile løsningen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har alle de med skkikelig motor frontmontert oljekjøler da?

 

forde de har termostat-styrt oljekjøler, og det er et VELDIG lite utvalg av vann/olje-kjølere på markedet som holder til 400hk+

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Eg ville valgt downpipe for en 940. dette fordi den har en annen vinkel slik at der er plass til oljefilteret.

Grunnen er at de motorene har en vannkjølt oljekjøler som bygger en hel del lenger bak! (Olje filter står skrudd i oljekjøler)

 

Var akkorat det problemet jeg hadde håpet på å ikke få dersom jeg brukte 940 DP :)

 

Så det blir nåk det ja :) takker for alle svar! :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår