Gå til innhold

spilleren slår seg av

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

kjørte i 40 på meteret nedi en slags hump for 2-3 dager siden, og då slo cdspilleren seg av.. etter det gikk det noen minutter, så slo den seg av igjen, så ble det kortere og kortere tid mellom hver gang den slo seg av, no slår den seg av med en gang. 2 sekunder e blitt "lenge" å høre på musikk (dvs, å se på en spiller som gjør seg klar til å spille en sang).

 

den slår seg bare av når bilen e i bevegelse (når det rister), eg kan høre når motoren e av. og eg kan riste på spilleren når bilen står i ro, då skjer ingenting.

 

og litt utpå kvelden forsvant radiosignalet og, men antennekabelen står i.. kan ikkje se noen kabler som ute bak spilleren.

 

kan en aldri så liten kortslutning i en høyttaler få den til å slå seg av sånn? eller bare brudd på strøm? og radion? rare ting..

 

det regnet forresten, og eg tror min bil har et lite elektrisk problem på høyre side, mye rart som skjer der.. blinklys bak var dårlig, var en hobbykobling fra blink- og ryggelys bak som gikk framover, fant aldri ut kor, for ledningen bare falt ut.. høyre blinklys framme lyser når bilen står i revers.. høyre speaker foran e sprengt, høyre bak e enten sprengt og/eller har dårlig kontakt..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er gunstig for en cd spiller å være koblet til et kortslutta strømnett. Når du kjørte nedi dumpa, kanskje en ledning eller noe sånt falt ut et sted på bilen og ligger og korslutter. Bruk multimeter og få en til å måle spenninga på +/- inn i cd-spilleren når du kjører. Om spenninga ligger stabilt på 13-14 volt så ville jeg sent spilleren inn til rep.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen på antennekabelen var røket, og dritet vaer jordet i den.. og den nye pluggen måtte loddes, så eg tenkte meg ikkje om og spurte om de kunne gjøre det på bilradiospes, så tok de faen meg 100 kr for under 10 min arbeid..

men men, no e det no liv i spilleren igjen..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert problemer med det elektriske, ja...

 

Men hva mener du med at dritet var jordet i antennepluggen? Håper ikke spilleren er jordet via den... I såfall må du jo se å få lagt opp en ledning fra spilleren til jord.

 

En ting er ihvertfall sikkert... Om du har så mye problemer med det elektriske, bør det fikses på. Kortslutninger her og der, er ikke særlig bra for bilen din. Og med tiden vil det bare bli mere problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår