audifanatic Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Ser det begynner å florere med Oldschool biler på forumet. og da lurer jeg på hva som gjør akkurat din Golf II oldschool? Etter som hva jeg har lagt merke til på BF, så er disse sakene viktige ved en oldschool bil: Klarglass lykter rundt baut. Gamlefangere. Dører etter 88. emblemfrigriller. nyere typer sportstoler. Men er dette egentlig oldschool? jeg personlig føler at disse kriteriene strider mot alt som har med gammle tider å gjøre. Håper på noe inspill fra folk med ordentlig peil.:popcorn Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984GTD Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Ser det begynner å florere med Oldschool biler på forumet. og da lurer jeg på hva som gjør akkurat din Golf II oldschool? Etter som hva jeg har lagt merke til på BF, så er disse sakene viktige ved en oldschool bil: Klarglass lykter rundt baut. Gamlefangere. Dører etter 88. emblemfrigriller. nyere typer sportstoler. Men er dette egentlig oldschool? jeg personlig føler at disse kriteriene strider mot alt som har med gammle tider å gjøre. Håper på noe inspill fra folk med ordentlig peil.:popcorn Old school: mest mulig originalt utstyr. Ikke mest mulig nytt nei. PS! Har ikke skikkelig peil, men det ligger i navnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Men kan egentlig en Golf II bli Oldschool? Hvorfor kan ikke en Golf I med svarte plastikkfangere være oldschool når en golf II kan være oldschool med svarteplastikk fangere og klarglass lykter rundt baut? Syntes hele konseptet med Oldschool er på trynet, da alt er oldschool på BF. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 old school i mine auger er vel at bilen er mest mulig orginal, med senk og pene felger. ingen store modifikasjoner på utsida karroseriet. emblemfri grill var vel ikkje orginalt på golf vel?? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Er nok mange meninger på dette. Min er at det er, bilhøggeri styling. At en bruker deler fra hvilken somhelst bil. Og TILPASSER det bilen. Altså bruk av bruktdeler, og ingen nye ferdig tillpasset deler. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 min mening er at den stilen passer helt klart best i luftkjølt VW, Scirocco og Golf1. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 At den ser ut som det den kunne ha gjort da den ble bygget. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Old skool betyr at du bruker linjer, ideer og trender som reflekterer tiden bilen ble laget i eller en eldre periode. Golf 1 med plastfangere er old skool det. Old skool betyr ikke det samme som gammel. Old skool er jo et begrep som brukes om en relativt konservativ trend, trenden som ikke liker forandringer. Dessuten så blir old skool som alle andre trender i bilverden. Folk danner til slutt en slags konsensus om hva og hvilke ting som faller inn under begrepet. Derfor har vi alle en følelse av hva som passer inn i kategorien. Det finnes jo ingen definisjon av old skool stilen, nettop fordi den er formet av alle som har prøvd å bygge noe old skool. Men mye av det du skriver i første post har lite med old skool å gjøre: Klarglass lykter rundt baut. Gamlefangere. Dører etter 88. emblemfrigriller. nyere typer sportstoler. Nyere typer sportsstol har ikke noe særlig med old skool å gjøre.. eldre fangere, pen originalfarge helst nylakkert, krom der det er mulig, skamsenk, lite bruk av plastikk, mindre felger med god bredde som helst har en tilknytning til org.g2 (eks.BBS) og klare lys er gode eksempler på old skool g2. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det er mye kulere å si retro..... hehe Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Jeg har alltid sett for meg at oldschool stil var å trimme/style/modifisere biler etter de trendene som gjaldt før i tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 nja.. man kan ikke si at det gjelder å gjøre det i takt med trendene som gikk før i tiden. i 1980 var det skikkelig ut med kromfangere, og plastfangere var det hotte. Det var disse alle ville ha på einserene sine. Få som monterer plast fanger på en 76mod einser nå ;) Så old skool trenden er nok på mange måter også veldig inspirert av nåtidens trender og satt i lys av de. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Oldschool for meg er org. fangere mye senk og små/brede felger.. Bruk av orginale eller modifiserte orginale deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984GTD Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 http://www.modellbau-universe.de/uploadfiles/original/fu_12498.jpg Cirka dette faller under min smak "old school". Kunne godt vært et sett andre felger også. Men en fresh original bil er bra tøft det (gjerne med senk og felger såklart). Sotete ruter o.l bryter helt med den stilen mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Oldschool på vannavkjølt VW er egentlig ganske likt det man omtaler som Restocustom på luftavkjølt VW. Det vil altså si at man tar utgangspunkt i utseendet til eldste utgave av karosseriet, monterer tidsriktige felger og gjerne løs hvitside og monterer en passelig mengde tidsriktig tilbehør/trimmingsdeler. Interiøret bør helst være av den mest primitive typen, uten nakkestøtter. Ikke foruten grunn ser man nesten alltid bare Bobler av modellår før 1967 som har Restocustom-stil, til tross for at det er langt flere etter 1967-Bobler å velge i. Egentlig føler jeg at det jeg henviser til som German-look/tyskerstuk havner i storsekken Oldschool her på forumet. Personlig vil jeg mene at ingen av mine biler per dags dato havner i denne sekken. De er German-lookere. Det har i alle fall vært målet mitt. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 de fleste tidlig 60 talls boblene prydes med mye chrom når de skal restaureres. Det som er tingen vett, chrom var godt brukt tilbake til den tiden. Også chromme fangere, men det går vel fra bil til bil. Det elektroniske inni tror jeg ikke har så stor betydning, men det strider vel imot om du fester en 7" tvskjerm der. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg