Gå til innhold

Hvor har det blitt av Vectra B V6?

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Etter bilen ble kondemnert har jeg måttet bruke min Omega. Den er kjempe nå, ihvertfall på føret vi har nå:)

Men har sett på bil, og det skal være en Vectra B igjen. Har jo angeleyes og spoiler liggende som jeg aldri fikk montert...

Saken er at jeg har lyst på en Vectra B V6 i stasjonsvogn.

Søker rundt på nettet og finner modeller opp til 98. Vil ha 99 (face liften) og oppover.

Har det ikke blitt tatt inn så mange til Norge?

Er mange av dem i tyskland, men orker ikke å importere så stresse med å få skiftet til svensk eller engelsk cpu.

Det er ikke noen her som skal snart selge en Vectra B V6 stv??

Ellers får jeg nøye meg med 2litern igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper deg sikkert ikke så my dette her da.... Har også gått og irritert meg over dette lenge, veldig få av de V6'erene. Skulle også gjerne hatt en V6'er i min vectra B. Eller fått tak i en c20let og bytta motor. Det hadde vært den kjekkeste motoren tror jeg, turbo og greier. Er bare det at det koster så mye å få folk til å gjøre det og ikke minst å få tak i motoren.

Ser bare innpå http://www.vvoc.com hvor mange V6'ere det virker som om de har i England. Hva er det som er galt i Norge?? Noen regler de har laget for disse motorene eller siden det virker som om det er så få av dem?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få svensk eller engelsk tekst på kjørekomputeren er ikke noe stress vel?

Er bare å stikke innom et verksted som har Tech2, så legger de innpå det språket du måtte ønske.

Jeg hadde engelsk, fikk plutselig alt på svensk etter at en kompis, som dengang jobbet på Opel, hadde funnet ut at det sikkert ville være bedre med svensk enn engelsk tekst på kjørekomputeren.

Likte igrunn engelsk best, men er ikke så nøye at det bryr meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Hei jeg har og leita lenge etter v6 vectra, så har sotte og jakta atmed datan lenge både på finn.no og autodb.no etter vectra. og hær en kveld jeg satt så kom det inn en vectra 2,5 v6 cdx med manuell gir kasse! det e skjeldent! henta den dagen etter jeg så den på nette! men har ikke fåd brukt den før den må bytte registerreim på så tørr ikke kjøre så my med den enda. men fy faan før en utruli bil!

Opel Vectra B i500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har og leita lenge etter v6 vectra, så har sotte og jakta atmed datan lenge både på finn.no og autodb.no etter vectra. og hær en kveld jeg satt så kom det inn en vectra 2,5 v6 cdx med manuell gir kasse! det e skjeldent! henta den dagen etter jeg så den på nette! men har ikke fåd brukt den før den må bytte registerreim på så tørr ikke kjøre så my med den enda. men fy faan før en utruli bil!

Nice da... sleng ut bilder a bilen og motoren da :D

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger om min engang, setter i en C20LET pga den er ikke så fæl å få tak i + man kan gjøre mye morro med en slik motor =)

Skal du bygge om eller? lag gjerne en tråd på d isåfall over hva som trengs og alt det der for å få det til å virke overens med evt gamle komponenter og for å få d godkjent... :D

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge om eller? lag gjerne en tråd på d isåfall over hva som trengs og alt det der for å få det til å virke overens med evt gamle komponenter og for å få d godkjent... :D

Haha, ja den tid den sorg =) Jeg SKAL bygge om engang! pga jeg har bestemt meg for å aldri selge denne bilen =) Av mange grunner, men etterhvert blir dette vinterbil når jeg begynner å jobbe etter høyskole. Så en stund til ^^ Men ja, skal bygge om og ja det blir tråd om den da med det som prosjekt. Er ute etter å finne motor nå, pga skal overhale selv og skru opp antall HK ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...