Gå til innhold

bråkete dyser på B230ET

Ranger emnet


Orjuz

Anbefalte innlegg

var i går jeg oppdaga at det er dysene som lager den høye tikke lyden.

hadde akkurat vært ute å kjørt og motorn var varm og jeg tenkte jeg skulle se litt i motor rommet. så hører jeg den lyden og legger øret ned mot dysene og joda der var det en høy tikke lyd som var konstant på alle dysene.

skal det være en sån lyd fra dysene? holdt også fingern på dysa og kjente at det smalt inni der da den tikkelyden kom.

spurte litt om det av en kar på jobben som er litt bilinterissert han trodde det muligens var pumpa som var dårlig hvis alle dysene lagde den tikke lyden og hvis det bare var 1 eller 2 dyser som lagde lydene var det dysene det var noe galt med.

noen som kan si noe om det her trudde hele tia at det var ventilene som bråkte men det var det ikke

den bakerste pumpa overhalte jeg da den ikke funket da jeg kjøpte bilen kjøpte nytt armatur osv

bytta også bensin filter for ikke så lenge sia. og hovedpumpa bråker litt av og til med en summelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkenoe uvanlig med tikkelyd fra dysene og er ikke noe farlig egentlig... viser at tinga fremdeles funker.

Grunnen til at de tikker kan være så mangt...møkk i dysene eller lavt bensintrykk. Eller rett og slett Rein skjær slitasje... er jo tross allt mekanikk i dysene, selv om de er elektronisk styrte.

 

Mine tikker litt, men jeg har fint bensintrykk. Har slått meg til ro med at de sikkert har vært Nye en gang, noe de ikke er lenger, og dermed litt mekanisk slitte.

Men, har sendt dem på trykktest mens jeg monterte sammen motoren, og de leverte varene sine helt perfekt.

 

er værre når det ikke tikker:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo benytte denne traaden og sporre o hvordan skal jeg gaa fram naar jeg skal rense/overhale dysene...?

 

Du sender dysene til Simco A/S i Østfold...trur de holder til i sarpsborg. De renser, trykk og flow-tester dysene dine etter Hva de Skal yte. Er de Ok, så ER de ok :) Eventuelt får du spørsmål om du vil kassere noen av dysene om de er dårlige.. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn dyserens er for å helle på tanken engang innimellom, om det funkr, skal ikke jeg si noenting om..... men sånn når du tar dysene UT for å rense de, så er det sånn ultrasononisk(eller va det heter for noe) som gjelder. en sinnsykt høy lyd/hissig vibrasjon som gjør at alt inni som ikke skal være der mikropulveriseres og kommer ut.. husker ikke helt åssen prossesen fåregår, sikkert 2år siden jeg ble forklart..

 

men det er ikke bare å ta dysa ut, helle på noe godstoff, dunk'en i bordet to ganger å hive de i igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke akkurat rik, saa aa sende dysene vekk blir ikke aktuelt..:p

Dyserens ja, er det ikke lurt aa bade de i diesel?

Hvor faar jeg handlet dyserens eventuelt da?

 

Det burde ikke være snakk om å være "rik" eller "fattig" når det gjelder bensintilførsel på en turbomotor... det er veldig mye dyrt å ta snarveier og kanskje ende opp med svidd stempel, etz.

Dyrt er det ikke heller, kosta meg 1600kr ink frakt for 4 dyser... Har tom Papirer på at dysene er 100% fine fra Simco. Nye dyser koster en God del mer, og mine var som nye når de kom tilbake...Med nye O-ringer, reine og fine:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene på ET maskinen og generelt alt volvo med innsprøytning skal tikke litt, dysene blir styrt med magnet, så d er nok desse du hører ligger og slår, var skeptisk på min egen lyd når eg først begynte med volvo maskiner, men har fastslått at d skal være litt tikking, så d er nok ingenting å være redd for;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes 1600,- var dyrt for den jobben..

 

næh, bosch skulle ha 2800kr, så syns det var greit jeg.

 

Koster litt for test-utstyr til slike dyser.. da skal ting koste litt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår