VW4 Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Lurer på forskjellen på å ha subben helt inne i kassa, altså kassa bygd rundt subben, ingenting utenfor..Og den andre løsningen, ha bygd kassa rundt magneten og membraen er utenfor..Litt merkelig måte å forklare det på, men hvis noen skjønner, så om dere da kan fortelle meg fordeler og ulemper med disse to..Og hva som er å anbefale.. Siter X: 2002 Yamaha R6 X: 2000 Golf X: 1999 Audi TT X: 2000 Golf 4 Jubileum X: 1998 Golf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 altså du mener båndpass eller lukket kasse? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW4 Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 :rolleyes: veit itj hva det kalles..Men er du med på hva jeg mener?? Siter X: 2002 Yamaha R6 X: 2000 Golf X: 1999 Audi TT X: 2000 Golf 4 Jubileum X: 1998 Golf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 les litt her: http://www.diysubwoofers.org/ står ganske mye lurt her :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 tror jeg skjønner det. Viss du putter hele elementet inni kassa, båndpass, får du en dypere bass lyd. vanlig bass kasse, viss man kan kalle det det, hvor man ser membranen, spiller renest. så da er det bare å velge. ska ldu bygge selv så lønner det seg vell å bygge en vanlig kasse. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Originally posted by ALJ_GSi tror jeg skjønner det. Viss du putter hele elementet inni kassa, båndpass, får du en dypere bass lyd. vanlig bass kasse, viss man kan kalle det det, hvor man ser membranen, spiller renest. så da er det bare å velge. ska ldu bygge selv så lønner det seg vell å bygge en vanlig kasse. ja,hadde det bare vært så enkelt ;) du bør ikke begynne å bygge noen båndpass-kasse på egen hånd hvis du ikke har en del erfaring fra før...(hvis du ikke har bestemte kasse-specs å gå ut fra,da)... en tett kasse er det omtrent umulig å bygge feil... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 vanskeligste er å få platene til å dekke hverandre. bommet litt den første gangen :D Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW4 Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Ok..ble da klokere! Takk..Da blir det vel en sånn der membraen syns..Bygge litt stilig, sikkert ikke lett, men bare bruke god tid så.. Siter X: 2002 Yamaha R6 X: 2000 Golf X: 1999 Audi TT X: 2000 Golf 4 Jubileum X: 1998 Golf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 24, 2003 Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 bygger kasser jeg viss du ikke får det til:D Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moj0^ Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Bygg en lukket kasse, med elementet synelig. En "kasbi" kasse er IKKE å annfele i en bil! Det vil bare bli en hul og "klang" lyd av den. 10" = åpen kasse. 12" = Lukekt kasse. Grunnen er at en 10" er raskere enn en 12". og lukket kasse vil lage et trykk inni kassen. Det er VELDIG viktig å sparkle ALLE sprekker så den blir HELT lufttett. Lurer du på mer, kan du ta kontakt. -Moj0^- Siter Steinar Bjerke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by Moj0^ Bygg en lukket kasse, med elementet synelig. En "kasbi" kasse er IKKE å annfele i en bil! Det vil bare bli en hul og "klang" lyd av den. 10" = åpen kasse. 12" = Lukekt kasse. Grunnen er at en 10" er raskere enn en 12". og lukket kasse vil lage et trykk inni kassen. Det er VELDIG viktig å sparkle ALLE sprekker så den blir HELT lufttett. Lurer du på mer, kan du ta kontakt. -Moj0^- Kan du ikke være så snill å stryke disse komentarene om 10" og 12"? Det er ingen regel som sier dette. Det er produsentenes konstruksjon av elementet som bestemmer hvilken type kasse du bør bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.