slitenvolvo Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Er det noen som har en god forklaring på hvorfor volvo puttet fordeleren bak på toppen på 740/940? Alt jeg kan se er ulempene med denne: Vanskeligere å komme til. Forskjellig produksjonsprosess for 240/740 motorer (dyrere for volvo) Liten oljelekkasje kan ta livet av fordeleren Venter bare på å bli knust når motor monteres/demonteres Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Du tenker litt feil. 1. Du slipper å lage 1,5 millioner flere "staker" opp av blokka til fordelerlokk. 2. Færre bevegelige deler. 3. Mindere utsatt for fuktighet, mtp at vifta på feks en 240 omtrent blåser vann og dritt rett på fordelerlokket i fuktig vær. 4. Vesentlig Bedre egna for den kombinerte Dynamo og Ac-pumpebraketten som 740 og 940 bruker. Servo er jo plassert nederst til høyre på en 740 motor, der står dynamoen på en 240. (Trur dette er viktigste grunnen) + sikkert mange flere. Men, at det er vanskelig, Det er det ikke...3 stk 8mm skruer, så er'n av. Og til dette trenger du en 8mm fastnøkkel og litt tålmodighet...:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Ah. Tenkte meg at de hadde god grunn ja :) Bortsett fra at jeg ikke kjøper den med fuktighet da, er jo knuske tørt rundt fordeleren etter en liten kjøretur. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Bortsett fra at jeg ikke kjøper den med fuktighet da, er jo knuske tørt rundt fordeleren etter en liten kjøretur. Ja, det er kun en teori.. men den med braketten virker mest riktig i mine øyne. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 er jo ikke noe problem å få fuktighet inn i fordelerlokket. ihverfall ikke i mye løs snø :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.