Gå til innhold

Min nye volvo 264GLE V8

Ranger emnet


TurboTony

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har noen kjørt i en stolpe med fangeren eller? Fin bil ellers da. Være flink gutt og holde den nå.

 

ja den hadde fått en liten bulk i fanger foran men han jeg kjøpte den av viste om en annen brukt tilsalgs som jeg kan kjøpe da, så det er jo litt små fiks litt her og der på den men det skal jeg få ordna, skal beholde utsende på den skal ikke slenge på noe som ikke hører til den bilen, den er veldig fin inni da så det er jo ett stort + ! tenkte kanskje bredda stål felger og litt sånn smått skal jeg ordne. men som det ser ut som nå blir det :

V8er

Torpedeostag

Nye foringer på helle bilen

Diesel fjærer foran

Nye crom lister

lakk

bredda stål felger

 

men nå holder jeg på med 240turboen min også samtidig så vet ikke hvem av prosjekt som blir litt på hold???

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for originalt utseende - 264 er sjeldent. Da det synes nødvendig å skifte motor, synes jeg også det er mer "rett" å gå over til åtter enn til firer - det er jo tross alt en toppmodell fra sin tid.

 

Eller gått til 6`er frå 960... B6304S eller B6254S... Men V8 er herlig...

 

Såg ut til at bilen har behov for litt pleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motorene som har penest lyd i mine ører er V8'ere, men det er kansje fordi jeg er helt frelst... På en god plass nr 2 er det rekke-6, men da bør de nå 7-8 000 rpm...illsint sex på rad er gromt det og! Noe av grunnen til at jeg liker lyden på disse er vel kansje fordi de er naturlig ballansert.

 

B27/28 er det ikke mulig å få fin lyd i uansett, for det er en "avskåret v8", og dermed blir veiva "feil" og du får ingen pen gange. B280 fikk korrigert veiv og dermed penere lyd, men fortsatt for snill...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B27/28 er det ikke mulig å få fin lyd i uansett, for det er en "avskåret v8", og dermed blir veiva "feil" og du får ingen pen gange.

 

Dette er et litt interessant "historisk" poeng som vi kanskje har hatt oppe før - V6eren skulle ganske riktig ha vært en V8 fra starten av sin konstruksjonsprosess, men ble "avkortet" underveis, muligens pga oljekrisen på begynnelsen av 70-tallet. Altså var nok den tidligere toppmodellen 164 på ett tidspunkt tenkt å skulle bli etterfulgt av en "284".

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The 1973 energy crisis and taxes levied against engine displacement greater than 2.8 L made large V8 engines somewhat undesirable and expanded the market for smaller engines."

http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine

 

For dei som vil lese meir.

 

Lykke til med prosjektet og hold oss oppdatert med framgangen. Mykje bilder når V8`ern dukka opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 240 - V8-konvertering jeg skulle likt å se, og det er med Chevy V8 Diesel fra f.eks Tahoe - husker ikke nøyaktig hva som er spesifikasjonene på motoren, men det er etterkommeren til 6.5TD'n (fra '98 og oppover eller noe)... :D Hvordan det er å godkjenne en motor med over 500 Nm kan sikkert diskuteres... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er utrolig fin lyd i v6eren. brommer mye, men sviver litt "mykere" enn en v8er såklart. det er også mye finere og mørkere lyd av V6eren enn feks volvos B30.

har begge motorene så jeg har sammenliknet!

 

Uansett. Skal du bytte motoren så er V8er et bra alternativ eller 3,0litern til 960.

4er motor blir feil i disse børsene. :)

 

 

Men du sier du tror den gikk bare på et par sylindere. Har du ikke prøvd å starte den gutt?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår