Gå til innhold

Min nye volvo 264GLE V8

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

TH350 holder i massevis, bare 3 gir, men om du får tak i 3.15 eller lavere bakaselutveksling har det ingenting å si. Når du trimmer motoren vil den kassa etterhvert slite, men et shift-kit koster ikke mye, og da vil chassiet slite... :D

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TH350 holder i massevis, bare 3 gir, men om du får tak i 3.15 eller lavere bakaselutveksling har det ingenting å si. Når du trimmer motoren vil den kassa etterhvert slite, men et shift-kit koster ikke mye, og da vil chassiet slite... :D

mhm vet, så vi får se hva jeg gjør...

var og kikka på chevy v8'ere til salgs så skal bort og hente 1 i april oss en am car forhandler, da fikk tatt bilde av en av de nominerte da Bilde217.jpg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt litt V8 og manuell nå, gå for det med en gang.... Det er bare helt overlegent å kjøre med!

ja helt enig, faen og din gikk noe så inni hamperæva fort!!!

fikk bare enda mer lyst på v8'er etter jeg satt på med deg!

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er V6`rne Renaultmotorer? Er ikke det litt bedritent da?

nei. men sammenliknet med rødblokkene er det ikke samme kvaliteten og dem er tungvindte å skru på.

men motorene har et utrolig bunndrag og er nydelige å kjøre når dem fungerer.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCE: ja det hadde vært kult det! men ordner det selv :)

Hans: ja man gjør sikkert det men lager selv, skal lage copi av en kompis av meg så tenkte jeg kunne lage ett par stk xtra.

velociTOY: det er en Volvo/Renaultmotorer også min erfaring er ikke så kjempe bra med dissa motorene men den funker sikkert helt fint vis alt er i orden, men de har ett par svakheter, de har problem med olja til toppen pga alt for små kanaler også at kamaxlene blir veldig fort slitt osv.

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok mest sansynlig laksetrapp på bilen,

vis ikke dere synnes noe om det så må dere komme med ett godt argument hvorfor ikke jeg skal ha det på! :)

synd den gammle orginale volvo trappa fløy av bilen og traff en

bmw i sommer, men nå kan jeg kjøpe en igjen

Image196.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V6eren ble fra begynnelsen brukt på Volvo 264, Renault 30 og Peugeot 604 - senere Volvo 760, Renault 25 og Peugeot 505 - en senere versjon ble også brukt på Citroen XM.

De som behandler motorene med velvilje og sørger for nærmest kompromissløst vedlikehold (oljeskift) er ofte godt fornøyd. Det blir ikke som en gammel Volvo-firer - som det lenge så ut til at en kunne mishandle i det uendelige...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye må du ut me for motoren?

som du ser nå så har jeg anskaffa meg en liten god bit;) så blir kansje det vi snakket om på døgnet den gangen:)

er 10,000,- med alt til motoren kasse osv, og garantien er vis den går i stykker får jeg en ny!

ja det er bra du fikk deg en volvo igjen

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider