Gå til innhold

Småproblemer med BMW 320i

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Originally posted by BMWe30 323i

 

Hei!

 

Har du sjekka at det er olje på diffen? (den tabben har nemlig jeg gjort) :)

 

Hva er tegn på at det ikke er olje på diffen, hører man noe ulyder osv? Hva skjer om den er fri for olje? Samme som med en motor? :) Om det er diffen hos meg, er den kanskje gåen da? Eller går det ant å redde den?

 

Bilen er nå kjørt på verksted. Jeg finner ikke ut sånn der selv uansett. Dessuten er det på tide å bytte register reim.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

 

Hva er tegn på at det ikke er olje på diffen, hører man noe ulyder osv? Hva skjer om den er fri for olje? Samme som med en motor? :) Om det er diffen hos meg, er den kanskje gåen da? Eller går det ant å redde den?

 

Bilen er nå kjørt på verksted. Jeg finner ikke ut sånn der selv uansett. Dessuten er det på tide å bytte register reim.

 

Ja kom nu med en oppdatering på hva som er galt, tipper skjev topp og fri for olje i bak difen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skjeiv topp, heldigvis. Det var en lekkasje i en slange som lå veldig krunglete til. Den ligger mellom blokka og torpedoveggen. Derfor jeg ikke har sett lekkasjen liksom. Men, fant ut av det på NAF. Så den skal skiftes..

 

Angående ulydene så vet jeg ikke. Om det er diffen og lite olje, så har jeg kjørt en stund med lite olje, og det er vel ikke helt bra for diffen.. Men, det går vel ant å redde den fortsatt?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Hva er tegn på at det ikke er olje på diffen, hører man noe ulyder osv? Hva skjer om den er fri for olje? Samme som med en motor? :) Om det er diffen hos meg, er den kanskje gåen da? Eller går det ant å redde den?

 

Bilen er nå kjørt på verksted. Jeg finner ikke ut sånn der selv uansett. Dessuten er det på tide å bytte register reim.

 

Da jeg kjørte tom for olje, begynnte det med en liten dunkelyd som bare ble verre og verre..i begynnelsen kom bare lyden når jeg slapp gassen tror jeg... viss det er for lite olje i diffen, er den nok dessverre tapt for alltid :( Det er lett å se om det er olje. Du skruer bare av umbraco-skruen som er bak på diffen og ser om det er olje (hos meg var det knusk tørt)

Men fortvil ikke..da kan du jo kjøpe deg en diff med sperr :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMWe30 323i

 

Da jeg kjørte tom for olje, begynnte det med en liten dunkelyd som bare ble verre og verre..i begynnelsen kom bare lyden når jeg slapp gassen tror jeg... viss det er for lite olje i diffen, er den nok dessverre tapt for alltid :( Det er lett å se om det er olje. Du skruer bare av umbraco-skruen som er bak på diffen og ser om det er olje (hos meg var det knusk tørt)

Men fortvil ikke..da kan du jo kjøpe deg en diff med sperr :cool:

 

Akkurat. Samme som hos meg det.. Hrmf.

 

Diff med sperre? Pris? Hvor fra?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Akkurat. Samme som hos meg det.. Hrmf.

 

Diff med sperre? Pris? Hvor fra?

 

Diffbrems er det rette ordet, og det betyr meget grunnleggende at du får 2 svarte diagonale striper ved burnout, istenfor en :D

Bmw-diffene bremser 25%, diffsperr er en diffbrems som bremser 100%.

 

Er du heldig kan du få den for 2-3 tusen, men de ligger på ca 5 tusen hos f.eks bmw-hugg.no gsbildeler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Hva er det med deg å det å alltid godte deg over noe jeg gjør galt eller noe?

 

Prøver bare å hjelpe til jeg besservissern.....

 

Men er vel redd for at det blir som sist.....

 

lykke til med nye bilen!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAr ikke dette ETT av probleme dine?

 

PÅ konemor sin 518 var det summing på tomgang og lav hastighet... det viste seg at bensinpumpen var sliten og ville kapitulere.... Sjekk den!

 

Summingen var helt jævlig når vi fjernet lyddempende materiale..

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvette!!

 

Det kommer jernspon og små jern biter ut av bakstellet når de på verkstedet åpnet opp olje'n..

 

Nå når jeg først skal skifte ut bakstellet, er det ikke greit å skifte til et 325 da? Hvordan blir det med utveksling og sånt da? Hva må skiftes? Hele driten?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Helvette!!

 

Det kommer jernspon og små jern biter ut av bakstellet når de på verkstedet åpnet opp olje'n..

 

Nå når jeg først skal skifte ut bakstellet, er det ikke greit å skifte til et 325 da? Hvordan blir det med utveksling og sånt da? Hva må skiftes? Hele driten?

 

Oi!:eek:

 

Du trenger bare skifte ut selve diffrensialen (klokka) sikkert mange navn på den, men jeg tror dere forstår hva jeg mener.

Jeg ville skiftet hele bakstillingen, og fått 325i bremser hadde jeg vært deg

 

Utvekslingen blir nok litt forandret (se http://www.e30.de archiv+differentialtabelle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Helvette!!

 

Det kommer jernspon og små jern biter ut av bakstellet når de på verkstedet åpnet opp olje'n..

 

Nå når jeg først skal skifte ut bakstellet, er det ikke greit å skifte til et 325 da? Hvordan blir det med utveksling og sånt da? Hva må skiftes? Hele driten?

 

Hva var det jeg sa? Det VAR lyden av katta i sekken...

 

lol

 

er nok best å bytte alt når du først setter i gang bak der, er garantert noe mer som ryker der etterhvert.... en ting vet jeg iallefall, det kommer til å koste noen kroner bare for jobben + deler....

 

Du får ringe geniet du kjøpte den av og være sinnamann i telefonen, du skrev vel en form for kontrakt? Ta en full sjekk på bilen samtidig når du først har den på verksted, kan lønne seg i lengden....

 

:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår