Jalle Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det har seg sånn at jeg har sansynligvis sprengt begge simmerringer på motoren etter mye hard kjøring på glatt føre.. :( Det drypper på begge sider etter en kjøretur.. Bilen er en V70Awd 99mod. Motoren har rundet 275'000km og automatgirkassen 175'000. Bilen har gått som taxi i Kr.Sand. Noen som har formening om hva som kanskje kan svare seg her?? Bilen har en meget pen farge, en blåsvart type og interiøret er svart skinn og er meget godt holdt. Så da lurer jeg på om det ville vært like så lurt å fått en fabrikkoverhalt/ny byttemotor? Reparere oljelekkasjen(e) selv eller bare få satt den inn på verksted (som sikkert koster skjorta!!) Passer en T5 (225hk) motor overens med ledningsnett osv? Kanskje det er håp å få tak i motor fra en bil som er kondemnert, eller i sverige?? Gi meg gjerne linker og telefonnummer osv! Jeg er noe rådvill og frustrert Håper på noen saklige og gode råd/tips! :cry: :? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Tror alle hvitblokk turbomotorene med 5cyl passer overens. :) (utenom hjerner, dyser osv..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 trenger vel ikke bytte motor hvis det er bare noen oljelekkasjer, hvis motoren er bra ellers er det jo bare å bytte simmerringer. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Kan være tett veihusventilasjon, ikke ett ukjent fenomen på disse motorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg