Øyvind Ryeng Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Bruker http://www.friserverplads.dk til å hoste akkurat det bildet; ellers bruker jeg http://www.polarhome.com <--- bruker å funke... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 © Øyvind Ryeng ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 En urealistisk bil tegnet i Paint Shop Pro. Lysene er lånt fra en Mazda RX-8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Øyvind Ryeng: Hvordan får du til slike tegninger? Du bruker ps, ikke sant? Gidder du forklare litt, for det der ser jo bare fett ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Takk, bjirn! SunnyGTi2.0: Jeg bruker PS, ja. Slik gjøres det: 1. Åpne et bilde av en fet bil. 2. Lag et nytt layer over det originale bildet som du kaller "outline". 3. Bruk Pentool ("P") til å streke opp alle strekene (vanskelig som faen å sjønne seg på i begynnelsen, det verktøyet...). 4. Høyreklikk på strekene, og velg "stroke path" med en 1- eller 2 piksler stor, rund "brush". 5. Skal du farge bildet lager du ett nytt layer UNDER "outline" som du kaller "farge". 6. Velg outline-layeret, og bruk Wand ("W") for å merke hele tomrommet imellom de strekene fargen skal være (f. eks. bakskjermen). 7. Gå til Select>Modify>Expand og utvid selectionen med 2 piksler (når du bruker wand velger den ikke pikslene nærmest strekene). 8. Velg "farge"-layeret, og fyll i meg passende farge. 9. Gå eventuelt over fargen (ja, i "farge"-layeret) nærmest streken med brush ("b") for å farge helt perfekt ut mot kantene. Det er mange måter å gjøre dette på, men jeg bruker å gjøre det slik. Grunnen til å bruke to forskjellige layers er rett å slett fordi det er enklere og greiere å jobbe med. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Dette var kult! kom med flere bilder da :) Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Takk, bjirn! SunnyGTi2.0: Jeg bruker PS, ja. Slik gjøres det: 1. Åpne et bilde av en fet bil. 2. Lag et nytt layer over det originale bildet som du kaller "outline". 3. Bruk Pentool ("P") til å streke opp alle strekene (vanskelig som faen å sjønne seg på i begynnelsen, det verktøyet...). 4. Høyreklikk på strekene, og velg "stroke path" med en 1- eller 2 piksler stor, rund "brush". 5. Skal du farge bildet lager du ett nytt layer UNDER "outline" som du kaller "farge". 6. Velg outline-layeret, og bruk Wand ("W") for å merke hele tomrommet imellom de strekene fargen skal være (f. eks. bakskjermen). 7. Gå til Select>Modify>Expand og utvid selectionen med 2 piksler (når du bruker wand velger den ikke pikslene nærmest strekene). 8. Velg "farge"-layeret, og fyll i meg passende farge. 9. Gå eventuelt over fargen (ja, i "farge"-layeret) nærmest streken med brush ("b") for å farge helt perfekt ut mot kantene. Det er mange måter å gjøre dette på, men jeg bruker å gjøre det slik. Grunnen til å bruke to forskjellige layers er rett å slett fordi det er enklere og greiere å jobbe med. Flotters! Får prøve dette her da.. Ser for meg at det tar lang tid det her.. Hvor lenge brukte du på audi'n? Edit: Prøvde meg litt, men etterhvert som jeg tegnet med pen tool så farget den hvitt inni det området jeg tegnet rundt... Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Hvis du har lært deg "pentool" Øyvind Ryeng, bør du absolutt få deg Adobe Illustrator... samme teknikken med tusen ganger så anvendelig... søster programmet til PS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 JHU: Har Illustrator liggende, men selv etter flere dager med testing, prøving og mye feiling klarte jeg bare _ikke_ å sjønne meg på det programmet... Men jeg har da brukt PS i alle år, og har enda ikke møtt dets begrensning. SunnyGTi2.0: Legg merke til den lille forskjellen oppe til venstre, i "tool-options". Det er viktig at man velger "Paths" FØR man begynner å tegne... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flipp0 Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Siter - 2007 SMART BRABUS ROADSTER XCLUSIVE x 2000 Honda Civic 1,4is x 1998 Honda Prelude 2.0i x 1993 Honda CRX Del sol 1.4esi x 1996 VW golf 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Originally posted by AudiDefender hm.. har aldri sett noen posting på tegninger.. noen som har noe bra? satt og kjedet meg en dag.. legger ved noen små "kunstverk" jeg har laget.. noen som kjenner igjen bilene? ;) :D kan jeg bruke den som avatar :D? var drit fet Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetl0vB Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Takk, bjirn! SunnyGTi2.0: Jeg bruker PS, ja. Slik gjøres det: 1. Åpne et bilde av en fet bil. 2. Lag et nytt layer over det originale bildet som du kaller "outline". 3. Bruk Pentool ("P") til å streke opp alle strekene (vanskelig som faen å sjønne seg på i begynnelsen, det verktøyet...). 4. Høyreklikk på strekene, og velg "stroke path" med en 1- eller 2 piksler stor, rund "brush". 5. Skal du farge bildet lager du ett nytt layer UNDER "outline" som du kaller "farge". 6. Velg outline-layeret, og bruk Wand ("W") for å merke hele tomrommet imellom de strekene fargen skal være (f. eks. bakskjermen). 7. Gå til Select>Modify>Expand og utvid selectionen med 2 piksler (når du bruker wand velger den ikke pikslene nærmest strekene). 8. Velg "farge"-layeret, og fyll i meg passende farge. 9. Gå eventuelt over fargen (ja, i "farge"-layeret) nærmest streken med brush ("b") for å farge helt perfekt ut mot kantene. Det er mange måter å gjøre dette på, men jeg bruker å gjøre det slik. Grunnen til å bruke to forskjellige layers er rett å slett fordi det er enklere og greiere å jobbe med. Var en del vanskeligere en jeg trodde gitt.. får ikke til jeg.. Prøve mere.. Siter ..::Audi A4 Avant 1.9TDI::.. ..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!! ..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 her er en jeg laget for en stund tilbake.. er ikke helt fornøyd, slurvet en del.. men ble da greit nok.. og fikk litt arbeidslyst, så lagde en i dag også.. denne ble jeg veldig fornøyd med: Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TH_TeamHorten Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by HemiCuda go bilen :p Hvor er V`en i grillen da??? Ikke at jeg skal være så pirkete, men jeg har øye for detaljer. ellers var det supert tegnet :D Keep up the good work yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by ThAMaZTeR ...og fikk litt arbeidslyst, så lagde en i dag også.. denne ble jeg veldig fornøyd med: *fjernet bilde, tok så stor plass.* Sinnsykt fet! Fatter ikke at du får det til det der. Dritfet tegning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg