Gå til innhold

Løfteredskap for motor...

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Alle som har løfta motor ut av bil etter talje i taket veit hvor upraktisk det er, så derfor har jeg nå satt i gang å bygge to A profiler med en bjelke på tvers over med hull til å feste talje under og 4 hjul med sving på. Hjulene er for 250kg stk. så regner med å løfte et tronn trygt.

Da kan jeg løfte motoren ut av bilen samtidig som jeg kan flytte taljen akkurat dit jeg vil mens motoren henger i. blir nesten som en traverskran.

Hele saken kan demonteres og er skrudd sammen på passelige steder slik at ingen av lengdene skal vere umulig å presse inn i en 245, selv om den frie høyden under bjelken er 2,65m...

Planen var å styrketeste den, uten hjul med nettopp å løfte en 245 :D dersom taljen min var for to tonn men tror kanskje den bare var for ett tonn :(

Blir ferdig med jævelskapen i morgen og skal prøve å knipse noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå koster ikke en elefant mange kr da så hvorfor ikke kjøpe istede? Skulle tro du har brukt mere kr på materiell til bygget ditt en det koster for en elefant.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. For en elefant er jo praktisk å ha i bilen!?

Trur elefanten trenger mat/drikke også *syns han har hørt noe om det*

Enten er du utrolig dum nå eller så er jeg alt for full. Men uansett har jeg lånt sammenleggbar elefant før. Gikk bak i en E30 sedan.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider