Gå til innhold

Bytte fra Akam til Vkam, ikke så bra!

Ranger emnet


Tbend

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg byttet fra min orginale Akam til en Vkam b23o kam på min b21a.

Draget ble mye bedre og var faktisk mye bedre enn forventet.

 

Men når det gjelder lavt turtall og moment er det noe som er galt.

Når jeg ligger på lavt turtall 1500ca. å botner fjøla så får jeg ett eller flere rykk i bilen før den kommer og begynner å dra. Var mye mer moment før og gikk på høyere tomgang med den gamle kamen.

 

Registeret er på merkene, kan det være forgasseren, tenninga eller bare rett og slett slik den skal være. ?

 

Mvh. Tor-Steve

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-kam har mer bunndrag enn det V-kammen har - hvis jeg ikke tar helt feil. Sålenge man ikke har variable ventiltider så "må" man nesten velge hvor man vil ha effekten i motoren...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-kam har mer bunndrag enn det V-kammen har - hvis jeg ikke tar helt feil. Sålenge man ikke har variable ventiltider så "må" man nesten velge hvor man vil ha effekten i motoren...

 

Aha...

 

Kan virke som om det er noe der ja.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

behøver ikke å gå så utrolig mye dyrere med større gasser ved pen kjøring.

Jeg har doble weber 48 som går på 1.3 ved pen kjøring. hadde org b21a som gikk på 1,2. Men selvfølgelig ikke hvis man tråkker på:)

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, du kan ikke flytte effektkurven med å endre vekten av svinghjulet. Men du kan lette svinghjulet for å lettere få bilen opp i turtall, på bekostning av gjevn gange på lavt turtall.

Til trådstarter, skru opp tomgangen litt på justeringsskruen så den er rundt 900-1000rpm, og prøv å skru blandingsskruen under forgasseren ut 1/2-1 omdreining og se om ikke bilen går bedre da.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, du kan ikke flytte effektkurven med å endre vekten av svinghjulet. Men du kan lette svinghjulet for å lettere få bilen opp i turtall, på bekostning av gjevn gange på lavt turtall.

Til trådstarter, skru opp tomgangen litt på justeringsskruen så den er rundt 900-1000rpm, og prøv å skru blandingsskruen under forgasseren ut 1/2-1 omdreining og se om ikke bilen går bedre da.

 

Her må jeg sitere meg selv: "mener å ha hørt man kan".

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår