Kverna Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hei. Hvis man bygger en bil, twin turbo på en motor som bilen ble levert med, bur og plexiruter bak A-stolpen. Hvilken klasse bygger man for da ? Litt usikker på klassene i dragracing Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Ingen her ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Den som krever minst sikkerhetsutstyr avhengig av tiden du klarer er BE, eller Bracket E, som har de høyeste tidene. Man kjører på handikap, eller mot sitt index, som man velger selv etter prøving/feiling eller erfaring med bilen. Med twinturbo osv satser du nok høyere enn dette, men sjekk med hva de ulike klassene krever av minimumsvekt sammen med overlading, antall sylindre, osv. Mener det var snakk om en "Ikke-USAbil"-klasse for noen år siden, for å få med Japs/Euro-folket, men vet ikke om den finnes fortsatt (Sverige kanskje?) Søk rundt på Bilsportforbundets hjemmesider, eller bestill deg dragraceboka (supplement til den vanlige bilsport boka). Alt over er bare fra hukommelsen, mulig jeg husker feil. Les litt på http://www.ndrg.no/ og meld deg på lisenskurs hvis du ikke allerede har :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Tusen hjertlig. Satser ikke så høyt med en gang, da det fort blir dyrere enn man beregna. Men en 300hk tror jeg at jeg skal få til, og drøye 1000kg. Må nesten bygge ferdig, kjøre ett par drag før jeg vet hvilken klasse den kommer i. Bestiller bilsportbøkene jeg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Er bilen regga og du aldri har kjørt drag før så hadde jeg sjekka ut om legal@racing er noe for deg! Dette er regla for streetlegal som er gjort om og tilpasset full 402 meters banelengde. Regner med at NDRG fortsetter å arrangere minst to stevner i året hvor denne klassen inngår. Spør på forumet til NDRG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Er bilen regga og du aldri har kjørt drag før så hadde jeg sjekka ut om legal@racing er noe for deg! Dette er regla for streetlegal som er gjort om og tilpasset full 402 meters banelengde. Regner med at NDRG fortsetter å arrangere minst to stevner i året hvor denne klassen inngår. Spør på forumet til NDRG! Glemte å si det, men foreløpig er det vel kun legal@racing som ivaretar japs/euro eller "importracers" som moderlandet kaller det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Glemte å si det, men foreløpig er det vel kun legal@racing som ivaretar japs/euro eller "importracers" som moderlandet kaller det! Bilen skal ikke på skilt nei. Er en eurobil Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Hmmm hørtes spennende ut det her, hva har du bytta ut jettan med nå da. Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Hmm... Mye synsing her..... Men gamle SDC, serien som nå har byttet navn.. Les her ... http://www.srif.se/Regler2007.htm De har klasser for alle typer ombygde biler...men det finnes njo noen regler og begrensninger..... Dette blir jo kjørt på g.moen også... Men Bracket er en Samleklasse der ALLE kan delta... Kun begrensninger når det gjelder tid og sikkerhets utstyr...:deng Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Hmmm hørtes spennende ut det her, hva har du bytta ut jettan med nå da. Den er foreløpig bytta ut med en sierra med rust i kanalen :D Satser først på og ta 13sekunder, så får vi se hvordan det utvikler seg. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Min kjørte 13.12 sek på gardermoen under Autofil finalen.Da var det med passasjer,kameraer og full tank.egenvekten på bilen min tørr er 1260kg.Så en 1000kg bil med rundt 300hk og drag slicks vil nok ligge på lave 13 sek tider ja.Sleiker vel og høy 12 til og med.. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Min kjørte 13.12 sek på gardermoen under Autofil finalen.Da var det med passasjer,kameraer og full tank.egenvekten på bilen min tørr er 1260kg.Så en 1000kg bil med rundt 300hk og drag slicks vil nok ligge på lave 13 sek tider ja.Sleiker vel og høy 12 til og med.. Søtt Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 1/4 mile ET utfra HK Vekt i kg......: HK svinghjul..: ET 1/4 mile....:12.356 ET 1/8 mile....:7.804 Kilde: http://www.thudervalle.com Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Linken fungerer ikke jones. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 oi! http://www.thundervalle.com skulle det være! mangla visst en "n" inni der en plass! Gå på kalkulasjon, skal ikke si at det stemmer, men det er jo formler på vekt i forrhold til effekt, så teoretisk "skal" det stemme! ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg