Gå til innhold

Hvilken klasse er lettest å bygge mot ?

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Den som krever minst sikkerhetsutstyr avhengig av tiden du klarer er BE, eller Bracket E, som har de høyeste tidene. Man kjører på handikap, eller mot sitt index, som man velger selv etter prøving/feiling eller erfaring med bilen. Med twinturbo osv satser du nok høyere enn dette, men sjekk med hva de ulike klassene krever av minimumsvekt sammen med overlading, antall sylindre, osv. Mener det var snakk om en "Ikke-USAbil"-klasse for noen år siden, for å få med Japs/Euro-folket, men vet ikke om den finnes fortsatt (Sverige kanskje?)

 

Søk rundt på Bilsportforbundets hjemmesider, eller bestill deg dragraceboka (supplement til den vanlige bilsport boka). Alt over er bare fra hukommelsen, mulig jeg husker feil. Les litt på http://www.ndrg.no/ og meld deg på lisenskurs hvis du ikke allerede har :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig. Satser ikke så høyt med en gang, da det fort blir dyrere enn man beregna. Men en 300hk tror jeg at jeg skal få til, og drøye 1000kg. Må nesten bygge ferdig, kjøre ett par drag før jeg vet hvilken klasse den kommer i.

Bestiller bilsportbøkene jeg

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen regga og du aldri har kjørt drag før så hadde jeg sjekka ut om legal@racing er noe for deg!

Dette er regla for streetlegal som er gjort om og tilpasset full 402 meters banelengde.

Regner med at NDRG fortsetter å arrangere minst to stevner i året hvor denne klassen inngår.

Spør på forumet til NDRG!

 

Glemte å si det, men foreløpig er det vel kun legal@racing som ivaretar japs/euro eller "importracers" som moderlandet kaller det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmm...

 

Mye synsing her.....

 

Men gamle SDC, serien som nå har byttet navn..

 

Les her ...

 

http://www.srif.se/Regler2007.htm

 

 

De har klasser for alle typer ombygde biler...men det finnes njo noen regler og begrensninger.....

 

 

Dette blir jo kjørt på g.moen også...

 

Men Bracket er en Samleklasse der ALLE kan delta...

Kun begrensninger når det gjelder tid og sikkerhets utstyr...:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min kjørte 13.12 sek på gardermoen under Autofil finalen.Da var det med passasjer,kameraer og full tank.egenvekten på bilen min tørr er 1260kg.Så en 1000kg bil med rundt 300hk og drag slicks vil nok ligge på lave 13 sek tider ja.Sleiker vel og høy 12 til og med..

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørte 13.12 sek på gardermoen under Autofil finalen.Da var det med passasjer,kameraer og full tank.egenvekten på bilen min tørr er 1260kg.Så en 1000kg bil med rundt 300hk og drag slicks vil nok ligge på lave 13 sek tider ja.Sleiker vel og høy 12 til og med..

 

Søtt

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår