KaiFred Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Prøver med en tråd i riktig forum... Lurer på hva man skal behandle nye skinnseter med, hvis man i det hele tatt behøver å behandle det? eventuelt hadde det vært fin med en liten guide :) Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Skinnseter trenger regelmessig behandlig... Vil Anbefale deg Meguiars Leather Cleaner and Conditioner, fåes både i veskeform, samt servieter (ikke helt sikker på om de er kommet til norge enda) Så lenge du er flink til å behandle regelmessig, er dette greit nok. Men hvis det ikke er tatt på en stund, kan det hende det trengs litt sterkere midler til selve rensingen får så å smøre det godt inn igjen med cleaner/conditioner. Håper dette hjalp deg litt, hvis ikke bare fyr løs igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Skinnseter trenger regelmessig behandlig... Vil Anbefale deg Meguiars Leather Cleaner and Conditioner, fåes både i veskeform, samt servieter (ikke helt sikker på om de er kommet til norge enda) Så lenge du er flink til å behandle regelmessig, er dette greit nok. Men hvis det ikke er tatt på en stund, kan det hende det trengs litt sterkere midler til selve rensingen får så å smøre det godt inn igjen med cleaner/conditioner. Håper dette hjalp deg litt, hvis ikke bare fyr løs igjen. Dette hjalp, får se om jeg finner nevnte middel. Setene er knappe 14 dager gamle, så er vel fortsatt håp for de :P Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Drister meg til å låne denne tråden litt da jeg har et relatert spørsmål.... Når man polerer bilen så vet jo de aller fleste at man ikke skal gjøre det hvis det er kaldere enn....ikke midt i solen.... ikke ved høy luftfuktighet....osv. osv. Er det noen lignende "kriterier" når man skal shine opp skinninteriøret også, eller er det bare "å ture i vei" ? Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 vel, ingen veldige "regler" du må følge, selv om det ikke er veldig lurt å drive ut i kuldegrader med dette... Ville nok prøvd å få stått en plass der et iallefall var rundt 10grader elns... iomed du trenger å vaske/rense setene føre du behandler de, og slik er ikke digg å drive med når det er kaldt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911turbo993 Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 ja, forsøk å unngå kuldegradene, skinninteriør har som annen (levende) hud også porer og bør bearbeides i relativt varme omgivelser slik at man gir midlene mulighet til å trekke ned i skinnet og virke der de skal og ikke bli liggende og "flyte"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg