Gå til innhold

Camaro med Ford motor?!?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt riktig obswervert, skylappene er av det største slaget. Men nå har det seg slik at jeg syns det er nesten like ille at den puttet chevmotorer inn i forder som at den putter (måtte gud forby det) ford motorer i chevroletter. Nesten like ille syns jeg det er at det bygges amerikansk rod med volvo og saab deler, audi seter og annet skrammel.:ratatatat

 

Jepp vi er nok ganske så enige på dette med deler og ting tang ja :) så vil nok tro at største forskjellen på oss to, er at du favoriserer ett merke, og jeg et annet merke :)

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg lakker blokka svart og hiver på kromma toppdeksler uten noen logo? Det har jeg forresten planlagt å gjøre uansett.

 

Jeg gidder ikke å ha en eneste Ford logo i motorrommet på min Camaro! Det holder at motoren får leve sitt liv der, så lenge den varer.. Men den skal se totalt anonym ut, kun kjennere som kan se at fordeleren sitter foran og ikke bak osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg lakker blokka svart og hiver på kromma toppdeksler uten noen logo? Det har jeg forresten planlagt å gjøre uansett.

 

Jeg gidder ikke å ha en eneste Ford logo i motorrommet på min Camaro! Det holder at motoren får leve sitt liv der, så lenge den varer.. Men den skal se totalt anonym ut, kun kjennere som kan se at fordeleren sitter foran og ikke bak osv osv..

 

Du klarer ikke å lure noen serru, du har like fordømt fordeleren i feil ende av blokka:viske:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å lure noen serru, du har like fordømt fordeleren i feil ende av blokka:viske:

 

Men vi må innrømme at det er ganske servicevennlig da :)

 

Vi burde startet en tråd som hyller enhver V8, ikke bare Ford, Chevy eller Mopar. Selv er jeg en beundrer av V8, uansett om det står Tatra, Studebaker eller Chevrolet på toppdekslene. Jeg samler faktisk på denne motorkonfigurasjonen, selv om samlingen ikke har nådd de helt svimlende høyder enda...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å lure noen serru, du har like fordømt fordeleren i feil ende av blokka:viske:

 

Feil ende og feil ende, vi kan vel prates om det ved bytte av tenningsdeler..?! Jeg prøver da ikke å lure noen som helst, jeg sier simpelthen at det de ikke vet har de ikke vondt av! At du vet derimot må jo selvsagt være fordi du faller innunder nevnte kategori av kjennere.. Tydeligvis.. :op:

 

Men det er da ikke dermed sagt at Hermann & hvermann i gata ser forskjell ved første øyekast, om det ikke står Ford over hele toppdekselet?!

 

Jeg ser den hvisketiske smilyen din.. Og så leser jeg videre ned til signaturen din...

 

__________________

Julebord?? Jada................

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

 

...og så ble jeg brått i mye bedre humør igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi må innrømme at det er ganske servicevennlig da :)

 

Vi burde startet en tråd som hyller enhver V8, ikke bare Ford, Chevy eller Mopar. Selv er jeg en beundrer av V8, uansett om det står Tatra, Studebaker eller Chevrolet på toppdekslene. Jeg samler faktisk på denne motorkonfigurasjonen, selv om samlingen ikke har nådd de helt svimlende høyder enda...

 

Jeg vil nesten strekke meg så langt at jeg vil kalle det MEGET servicevennlig, i en sådan stund.. :op: Hehe

 

Vi skulle hatt en kombinert V'åtter tråd ja, en Vri8 tråd av et slag.. Der kunne vi fått mang en god diskusjon tror jeg.. :D

 

Jeg er glad i V8 av alle fabrikater selv, grunnen til at jeg velger å beholde Ford motoren i min Camaro er mest fordi den har gitt bilen en sjel.

 

Og så gir den fra seg en herlig lyd når den rumler på tomgang, får ikke sånn lyd i en 350 vet jeg.. Og det blir en ekstra spesiell lyd når den tilsynelatende kommer fra en Chevy! ;)

 

Det synes nå ihvertfall JEG da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil ende og feil ende, vi kan vel prates om det ved bytte av tenningsdeler..?! Jeg prøver da ikke å lure noen som helst, jeg sier simpelthen at det de ikke vet har de ikke vondt av! At du vet derimot må jo selvsagt være fordi du faller innunder nevnte kategori av kjennere.. Tydeligvis.. :op:

 

Men det er da ikke dermed sagt at Hermann & hvermann i gata ser forskjell ved første øyekast, om det ikke står Ford over hele toppdekselet?!

 

Jeg ser den hvisketiske smilyen din.. Og så leser jeg videre ned til signaturen din...

 

 

 

...og så ble jeg brått i mye bedre humør igjen. :D

 

HEHE

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg lakker blokka svart og hiver på kromma toppdeksler uten noen logo? Det har jeg forresten planlagt å gjøre uansett...

 

 

Eller du kan lakke den rød, ha på chevy emblemer, og si at du har montert den bak-frem for at du har byggd om bilen til forhjustrekk ;) da tenker jeg du får mange som blir liggende å krype rundt bilen på treff for å studere hva som er blitt gjort under ;)

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så vi skulle hatt en innsamlings aksjon,:deng

 

så vi kunne fått oppi en 454CBB i den bilen,

 

for så å kunne ha vippa Fo... motoren som dregg feste for 42 Fountain med 3stk, 572 CBB...:D:D

 

Hehe.. Vel, har ikke noe imot 454CBB jeg altså. Men nå er jeg fortsatt meget fornøyd med min 400Ford motor også. Dessuten trenger jeg en egen innsamlingsaksjon til egnet girkasse også samtidig da.. Og sikkert enda noe småtteri som jeg har glemt av i farta. Derfor er det nok like greit å bare kjøre som det er, inntil videre iallfall.

 

Den dagen jeg oppdager at det er noe vesentlig galt med min motor sånn at den trenger store påkostninger for å bli like god igjen, da kunne det vært greit å bytta til en BB chevy motor med egnet tilbehør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Vel, har ikke noe imot 454CBB jeg altså. Men nå er jeg fortsatt meget fornøyd med min 400Ford motor også. Dessuten trenger jeg en egen innsamlingsaksjon til egnet girkasse også samtidig da.. Og sikkert enda noe småtteri som jeg har glemt av i farta. Derfor er det nok like greit å bare kjøre som det er, inntil videre iallfall.

 

Den dagen jeg oppdager at det er noe vesentlig galt med min motor sånn at den trenger store påkostninger for å bli like god igjen, da kunne det vært greit å bytta til en BB chevy motor med egnet tilbehør..

 

Da synes jeg i så fall du skal donere motoren til min V8-samling. Har forresten en TH400 som sitter på en 6,2-diesel. Dersom denne passer kan du få den :D

 

Denne ligger på Finn til kr 15000:

 

69_-70060350.jpg

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15702469&sid=xz6cabE6Xzu822526&WT.svl=Link

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg i så fall du skal donere motoren til min V8-samling. Har forresten en TH400 som sitter på en 6,2-diesel. Dersom denne passer kan du få den :D

 

Denne ligger på Finn til kr 15000:

 

69_-70060350.jpg

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15702469&sid=xz6cabE6Xzu822526&WT.svl=Link

 

Hvis jeg en dag skulle finne ut at min Ford motor bare blir å ligge i veien så skal jeg huske på det Reodor:)

 

Men det blir ingen motorbytte i nærmeste framtid tror jeg, har alt for mange prosjekter på gang til at jeg kan realisere motorbytte pr i dag.

 

En 6.2 med TH400 sier du.. Det skulle ikke være med transferkasse til 4x4 til den? Hvis det hadde vært tilfelle så har jeg en Blazer med 6.2diesel og gåen TH700 stående. Skulle fått tak på ei kasse til den snart også.. Mye man skulle gjort, men pengetreet mitt er ikke stort nok enda.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår