Gå til innhold

H4 6000K Bi-Xenon H.I.D ombyggingssett

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Det som er inntresangt er styrke ved 25m. da lovlig grense da er 350lux.

så 3100lumen, ved 25m avstand fra bilen, er da? 310lux??

Nei, det kommer helt ann på hvordan lyktene dine projekterer lyset fremover. Spres lyset veldig så lyser det ikke så sterkt som om alt lyset konsentreres mot et lite området.

Lurer på om ikke det står et referanse tall i prosent som sier noe om hvor mye av tillatt mengde lys ekstra lys lyser.

Ellers så må det måles med lysmåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer helt ann på hvordan lyktene dine projekterer lyset fremover. Spres lyset veldig så lyser det ikke så sterkt som om alt lyset konsentreres mot et lite området.

Lurer på om ikke det står et referanse tall i prosent som sier noe om hvor mye av tillatt mengde lys ekstra lys lyser.

Ellers så må det måles med lysmåler.

Loven sier 350lux 25m foran bilen og trur det er 1m over bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven sier 350lux 25m foran bilen og trur det er 1m over bakken.

Hva loven sier spiller ingen trille..... får ikke godkjent ettermontert xenon i dine lykter. Kravene til xenon nærlys er:

- Automatisk høydejustering på lampene

- Lyktespylere

Typegokjenningen på lyktene dine er også kun gyldig med den pæren som er levert orginalt.Så selv om xenon pæra passer så er ikke lykta godkjent for bruk med den pæra

men ser du bort ifra det er det plugandplay med sånne sett...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva loven sier spiller ingen trille..... får ikke godkjent ettermontert xenon i dine lykter. Kravene til xenon nærlys er:

- Automatisk høydejustering på lampene

- Lyktespylere

Typegokjenningen på lyktene dine er også kun gyldig med den pæren som er levert orginalt.Så selv om xenon pæra passer så er ikke lykta godkjent for bruk med den pæra

men ser du bort ifra det er det plugandplay med sånne sett...

Automatisk høyde justering er ikke noe problem, en kompis (godkjent oppretterverksted) skal montere det for meg i påsken. lykte spylere med visker har jeg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatisk høyde justering er ikke noe problem, en kompis (godkjent oppretterverksted) skal montere det for meg i påsken. lykte spylere med visker har jeg allerede.

Du blander ikke med elektrisk høydejustering nå?

Automatisk høydejustering er et system fullt av sensorer, koster endel. Dessuten må det jo virke riktig også så du får godkjent hos BT.

Du må i tillegg ha nye kjappere motorer til å tilte lyktene opp og ned, evt. til sidene i svinger. De originale (hvis du har) er altfor trege.

Jeg har aldri hørt om noen som har ettermontert dette så det blir isåfall spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander ikke med elektrisk høydejustering nå?

Automatisk høydejustering er et system fullt av sensorer, koster endel. Dessuten må det jo virke riktig også så du får godkjent hos BT.

Du må i tillegg ha nye kjappere motorer til å tilte lyktene opp og ned, evt. til sidene i svinger. De originale (hvis du har) er altfor trege.

Jeg har aldri hørt om noen som har ettermontert dette så det blir isåfall spennende ;)

el. høyde justering har jeg jo, er std. det.

Sensorer skal vist sammen med automatisk høydejustering av bilen (dempere)

Jeg syns han sit bi-xenon var dyrt, derfor spørr jeg her.

men det ser jo ut som selve lyktene må byttes også, for att dette skal bli lovlig.

Så nå nærmer det seg tullete dyrt, for att dette skal bli lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare litt nærmere. for jeg klarte ikke å forstå xenon NO_NO ut fra de snuttene.

Men den første var klart feiljustering, den neste så det ut som en liten ulykke mellom 2 biler. Det har skjedd med de fleste lys typer på biler.

Den siste forsto jeg ikke. brukte pæra så mye strøm att bilen stoppa?

Så att lyset blei litt sterkere, og att tåkelyse blei slått på.

Men økende lysstyrke til pære eksplosjon har jeg hatt på vanlige H4 Osram også.

Så kom med poenget ditt.

For det første. Xenon i H4 er døfødt, xenonpæra gir ut mye mye mer lys og avkuttinga som skal være på nærlyset eksisterer nesten ikke og det blender noe fælt. På den siste snutten ser du bare hvor mye det blender. Og på de 2 andre ser du bare for et latterlig lys det er, er skikkelige STERKE flekker rett forran bilen, og på det første ser du hvor mye det blender i forhold til halogen, og at halogen faktisk har mer lys på bakken enn xenonkittet har.

Kan gjerne finne masse bilder og videoer av xenonterror?

Xenon funker noen ganger bra på nye lykter med klart glass og ikke lykter med både nær og fjern. På linser blender det også mye mindre.

Og uansett hva dere sier, xenon blir ikke godkjent om du monterer høyderegulering og spylere, for det er alt for sterkt lys på plasser pga den elendige lysspredningen som kommer av at lykta ikke er dimensjonert for den lysstyrken og at lykta rett og slett ikke er typegodkjent med noe annet enn halogenpære.

Skal du ha deg xenon, kjøp deg kit med bixenon prosjektor, ballaster og pærer, kommer unna med det for 4000kr kanskje. og da har du enormt lys :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider