Gå til innhold

Pusse ned flere lag med malig av Russebuss, hvordan?

Ranger emnet

CarFreak!

Anbefalte innlegg

Hei. Skal begynne å ta vekk gamle lag med maling fra bussen. Vi har bestemt oss for å lakke hele bussen for å få en bedre finish. Lurer på hvilket verktøy som er mest kurant å bruke. Og er det nødvendig å pusse helt ned? Eller er det bare nødvendig å pusse slik at overflaten blir glatt og fin?

Har prøvd med sirkelpussere, en type fra byggmaker og to fra biltema. funka egentlig ganske dårlig. tar lang tid, og den ene fra biltema streika etter 1 min. og den fra byggmaker blir dårligere og dårligere.

kom med forslag!

takk

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at dere skal bruke maling og ikke lakk.

Når dere lakker den opp.

Da trenger dere ikke fjerne all malinga.

Bare får overflaten gjevn.

Og passe på at alt er mattet ned.

Så er det bare å sprøytemale over igjen.

Så vidt jeg veit vil det bli brukt lakk... om ikke jeg har missforstått litt av forskjellen mellom lakk og maling her? hehe

Klin på malingsfjærner, å steam av!;)

Fortell nærmere:)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med og bygd opp et par campingbusser, og har hjulpet til litt på andre og den ene bussen hadde vært en gammel russebuss med sikkert 10 lag med forskjellig lakk og maling, den bussen blei gjort rein på et jerbaneverksted, blei spylt rein, et opplegg som de hadde til og reingjøre vogner og conteinere for tagging og slikt.

Jeg var desverre ikke ikke med på det, så kan ikke gi deg noe svar på hvor du skal henvende deg elelr noe som helst, men du har ihvertfall et lite hint om hvor du kan begynne hvis det skulle være av interesse.

Og en liten ting til, buss karroserier er jo somregel bare aluminiumsplater som er poppa sammen hele veien, så er det noen blanke felter så må det brukes syregrunning for og få skikkelig heft.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider