Gå til innhold

Polo 6N 1999

Ranger emnet


Carvin

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger ett nytt senkesett til bilen.

Den er orginalt senket 35mm, men er ikke helt fornøyd.. Er fortsatt god plass mellom hjulbue og dekk. Har noen 16" momo gtr felger.

 

Hva tror dere jeg bør velge for å få det mest mulig optimalt, uten å valse.

Kom med tips til merke, og (mm) fremme og bak!

Helst ikke justerbart.

 

 

 

Takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weitec 60MM senkesett. pris 1515,- før moms og frakt

 

ENKESETT

Weitec 60mm

Kode: 06241

For 1.0/1.3/1.4

Godkjent kun med korte dempere.

 

WEITEC SPORT SPRINGS: MYE FOR PENGENE!

Weitec leverer senkesett av bra kvalitet til fornuftig priser.

"WEITEC serie F" er senkesett produsert i chrome-silicium stål av høy kvalitet.

Alle senkesett fra Weitec leveres med full monteringsveilledning, servicekort, kvalitetssertifikat og TÜV-papirer. Weitec tilbyr over 800 forskjellige senkesett og har med dette et av markedets største sortiment. Weitec tilbyr opptil 6 forskjellig senkesett til hver enkelt bilmodell. Takket være mangfoldet i Weitecs program med senkesett opptil 40mm, kan man ofte oppnå gode resultater også uten å behøve å bytte støtdempere. Bilen får et lavere tyngdepunkt og vil ligge bedre på veien, mer sportslige kjøreegenskaper og ikke minst får den et mer sportslig utseende.

 

HUSK: Ta godt vare på TÜV-papirene. Disse er nødvendige ved EU-kontroll av bilen. (Legges sammen med vognkort)

Vw Golf Highline 01'

 

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du senke såvidt "mye" som 60mm må du ha dempere med korta stempelstang. Hvis ikke vil du ikke ha forspenning i fjærene når du jekker bilen og følgelig blir det problemer ifm. EU-kontroll. Dette vil du også slite med å få skrevet inn i vognkortet, dersom du har planer om det.

 

Om du skal ha 60mm foran og et eller annet bak er det lurt å kjøpe et komplett senkesett med fjærer og tilhørende dempere (f.eks. fra Weitec). Da bør du også velge dempere med justerbar nedre fjærskål (såkalt "Nutenverstellung" på tysk). Dermed unngår du at bilen for "feriestuk".

Alternativet er en billig-gewinde (selv om du sier at du ikke vil ha dette). Dette får du for under 4 lapper om du handler selv i Tyskland. Det er et meget bra og teknisk godt alternativ som også er fleksibelt mtp. senking.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du senke såvidt "mye" som 60mm må du ha dempere med korta stempelstang. Hvis ikke vil du ikke ha forspenning i fjærene når du jekker bilen og følgelig blir det problemer ifm. EU-kontroll. Dette vil du også slite med å få skrevet inn i vognkortet, dersom du har planer om det.

 

Om du skal ha 60mm foran og et eller annet bak er det lurt å kjøpe et komplett senkesett med fjærer og tilhørende dempere (f.eks. fra Weitec). Da bør du også velge dempere med justerbar nedre fjærskål (såkalt "Nutenverstellung" på tysk). Dermed unngår du at bilen for "feriestuk".

Alternativet er en billig-gewinde (selv om du sier at du ikke vil ha dette). Dette får du for under 4 lapper om du handler selv i Tyskland. Det er et meget bra og teknisk godt alternativ som også er fleksibelt mtp. senking.

 

 

Hva med : http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=07028&ASP=2444740&Type=VW&Model=Polo&Year=1999&Back=WA_Varegruppe+ASP=2444740+Type=VW+Model=Polo+Year=1999+Varegruppe=0552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 60/40 vil være passe da. Vag har en lei uvane med å bli "sigen" bak med lik senk rundt om.

 

Husk! bilder når det er på! :thumb

 

Det skal ikke være litt å finne det mest optimale senkesettet når jeg ikke vil ha justerbart. Hehe...

 

Har du forresten noe tips til merke? :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være litt å finne det mest optimale senkesettet når jeg ikke vil ha justerbart. Hehe...

 

Har du forresten noe tips til merke? :m'm:

 

hehe.. nei.. er ikke lett da. Men gå for 60/40. Evt 40/35 hvis du syns 60 blir for mye. Jeg har 40/35 på min 6N2, å er fornøyd med det, det er ikke noe bakheng selv om jeg har bygget inn et litt tungt anlegg. :)

 

Det jeg ikke er fornøyd med er at min ikke er lav nok. Så derfor ligger justerbart på rommet å venter på våren.. ;) Da kan jeg få den akkurat som jeg vil ha den. :)

 

Er mye greit og bra å velge mellom. Jeg har nå maxtrack eller noe sånt fra Xtremecar, å det er veldig greit. Kan anbefale å handle der. Super service! :) Inter alloy er vel greit.. er stort sett greit det meste, bare det er TÜV godkjent egentlig.. :)

 

Mvh

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår