Gå til innhold

Fjørtårnslager vs. Bilstein ClubSport

Ranger emnet


0milt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bytta til CS dempere fra Bilstein, og nå etter litt kjøring ser det ikke ut til at fjørtårnslagra liker dette så godt, de var helt fine når jeg bytta for nesten to måneder siden. Noen som har erfaringer/tips å komme med i sammenheng med dette?

 

Er ikke så keen på å få dempern gjennom panseret!(A)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids bytte hele topplagringen mot en fast med ledlager i toppen, det er av samme typen som de bruker i rally/rallycross/racing.

Fåes kjøpt hos Mobeck/Sellholm, SAM, og en rekke andre.

NB! om du kjører med orginal diameter på fjærene så må du ha av den typen som gir 0-2grader camber, og IKKE de som gir 2-4grader.

Grunnen er at du rett og slett ikke får de på/ikke har noen justerings muligheter....

Minuset med fast lagring, er at du får en del forplantninga av ulyder i karrosseriet fra selve demperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tar heller noen lyder, istedenfor å få dempern igjennom panseret. Så forresten at de hadde sånn topplager i eloksert alu. på SAM, til 1395,-

 

Greit det=)

 

takk for svar!

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett spørsmål. er det ikke en fordell å byte de lagrene når man først driver på med demper/fjør bytte? Jeg bytter selv alltids fjørtårnslager ved demper/fjør skifte.:magic: Så slipper du å måtte ta det på nytt i nær fremtid?

 

 

 

Bytta lager også da, selv om man egentlig slipper dette på VOLVO( :) )

 

Men siden dempera er så inn*********** stive, så tålte ikke lagra det, og må da bytte til noen andre eller forsterke de gamle..

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta lager også da, selv om man egentlig slipper dette på VOLVO( :) )

 

Men siden dempera er så inn*********** stive, så tålte ikke lagra det, og må da bytte til noen andre eller forsterke de gamle..

 

Sorry. glemte helt at Volvo deler tåler mere enn andre deler. (tåler tydeligvis ikke CS Bilstein dempere)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. glemte helt at Volvo deler tåler mere enn andre deler. (tåler tydeligvis ikke CS Bilstein dempere)

 

Nå er Bilstein CS litt grommere enn f.eks Koni da, og du kan jo tenke deg at en sånn topplagring på bilen hans helt sikkert ikke har vært bytta siden bilen var ny.. i no'n og 80.. :P

 

Jeg støtter IKKE den at Volvo aldri ryker. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår