Gå til innhold

hvordan kople frontsett?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg frontsett, og fikk med 2 delefiltere som har hver 1 inngang og 2 utganger (midd bass og diskant), men det jeg lurer på er hvordan jeg skal kople det fordi jeg trenger 2 innganger på hver delefilter siden det er hver sin kabel til hver av høytallerene som er der orginalt og det bir det jo sånn at jeg trenger 2 innganger til hvert delefilter siden det er 4 høytallere der. Hvordan skal jeg gjøre dette?

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd- spilleren din har 4 utganger. 2 til front og 2 til rear.

Sånn som det er kobla ifra før, er alle i bruk.

Ein utgang til diskanten og ein utgang til bassen. (per side)

 

No skal du berre koble til 2 utganger. (ein utgang per delefilter)

Kobler du 2 utganger til 1 filter, får du kortslutning.

Da ryker forsterkerdelen i cd-spilleren.

 

Eg klarer ikkje å finne på noken forklaring i kveld. (er trøytt)

men du får berre spørja viss det er noke.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midterste bildet ditt er nok feil. Diskant og midbass er paralellkoblet et sted i dashbordet ditt, om ikke på ISO-Høyttalerkontakten. De to andre kablene fra spilleren går originalt til bakdør/hattehylle.

 

Enkleste er om du kobler inn delefilterene på Front-utgangen fra spilleren og bruker originalkablene fra delefilteret til midbassen i døra, og strekker nye kabler fra delefilteret til diskantene på dashen. Beste om du strekker nye kabler til midbassene ôg, men litt mer jobb.

 

Du trenger også en høyttalerovergang til fordørene, men der er du kanskje ajour:

opel2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til spilleren (jeg regner med det er en original Opel-radio da) trenger du et par bøyler som stikkes inn i hullene på hver side, hvorpå du kan trekke ut spilleren:

D16092.jpg

Noen tynne skrutrekkere e.l. som passer i hullene kan også duge.

 

Delefilterene får du prøve å få inn en ledig plass inni dashbordet. Eventuelt kan du feste dem bak dørtrekket og strekke ny kabel tilbake fra delefilteret utav døra og opp til diskanten, men det er jo litt jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilleren får du ut med spesielle pinner som løsner selve spilleren fra ramma..

har du ikke denne får du gå til forhandler av bilstereo, eventuelt forhandler av bilmerke hvis det er orginal spiller..

Hvis du ikke har noen anelse om hva du driver med her, anbefaler jeg deg å få litt hjelp.

Trenger ikke nødvendigvis være fra en bilstereo-ekspert..holder lenge med noen som har litt peiling på lyd og svakstrøm...

 

delefilteret plasserer du rett og slett der det er plass....

ofte god plass under dash'en i hjert hjørne!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et tillegg til det transmedia skrev..

hvis du skal legge de inni døra, pass på at det er et sted som er tørt..blir fort litt fuktighet/kondens inni døra...

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår