Aleksand3r Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Har kjøpt meg frontsett, og fikk med 2 delefiltere som har hver 1 inngang og 2 utganger (midd bass og diskant), men det jeg lurer på er hvordan jeg skal kople det fordi jeg trenger 2 innganger på hver delefilter siden det er hver sin kabel til hver av høytallerene som er der orginalt og det bir det jo sånn at jeg trenger 2 innganger til hvert delefilter siden det er 4 høytallere der. Hvordan skal jeg gjøre dette? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 For det første, hva slags komponentsett er dette? Vanligvis har delefilter 1 inngang fra forsterker/spiller og 2 til elementer, en til diskant og en til bassmellomtone. Hvordan dette kobles står forklart i manualen som fulgte med. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det er sånn frontsett jeg har --> http://installbay.no/product_info.php?cPath=26_45&products_id=649 Koplingskjema: Sånn her er det orginalt: Skal jeg ta begge kablene som fra spilleren som skal til diskanten og midd bass'en i inngangen på delefilteret sånn som det her? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Du skal kun bruke fire av ledningene, to på hvert delefilter. Grunnen til at det er fire ledninger originalt er at det ikke er noe delefilter der fra fabrikk, alle høyttalerenhetene får tilført fullt frekvensspekter. Diskantelementene har en liten kondensator i serie, mens basselementene ruller av av seg selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hva skal jeg gjøre med de fire ledningene jeg har til overs? og får ikke høytallerene mer strøm hvis jeg kopler det sånn som siste tegningen viser, for da bruker jeg 2 utganger på spilleren på hvert delefilter? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 og får ikke høytallerene mer strøm hvis jeg kopler det sånn som siste tegningen viser, for da bruker jeg 2 utganger på spilleren på hvert delefilter? Ingen som vet om dette funker? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 det funker i den forstand at du klarer å lage en kortslutning skulle jeg tru :) ta bare å kobl det opp sånn som foreslått her .... Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hva mener du med kortsluttning? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 ingen som vet? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Cd- spilleren din har 4 utganger. 2 til front og 2 til rear. Sånn som det er kobla ifra før, er alle i bruk. Ein utgang til diskanten og ein utgang til bassen. (per side) No skal du berre koble til 2 utganger. (ein utgang per delefilter) Kobler du 2 utganger til 1 filter, får du kortslutning. Da ryker forsterkerdelen i cd-spilleren. Eg klarer ikkje å finne på noken forklaring i kveld. (er trøytt) men du får berre spørja viss det er noke. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Midterste bildet ditt er nok feil. Diskant og midbass er paralellkoblet et sted i dashbordet ditt, om ikke på ISO-Høyttalerkontakten. De to andre kablene fra spilleren går originalt til bakdør/hattehylle. Enkleste er om du kobler inn delefilterene på Front-utgangen fra spilleren og bruker originalkablene fra delefilteret til midbassen i døra, og strekker nye kabler fra delefilteret til diskantene på dashen. Beste om du strekker nye kabler til midbassene ôg, men litt mer jobb. Du trenger også en høyttalerovergang til fordørene, men der er du kanskje ajour: Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hvordan får jeg ut spilleren? og hvor skal jeg ha delefilterene? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Til spilleren (jeg regner med det er en original Opel-radio da) trenger du et par bøyler som stikkes inn i hullene på hver side, hvorpå du kan trekke ut spilleren: Noen tynne skrutrekkere e.l. som passer i hullene kan også duge. Delefilterene får du prøve å få inn en ledig plass inni dashbordet. Eventuelt kan du feste dem bak dørtrekket og strekke ny kabel tilbake fra delefilteret utav døra og opp til diskanten, men det er jo litt jobb igjen. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 spilleren får du ut med spesielle pinner som løsner selve spilleren fra ramma.. har du ikke denne får du gå til forhandler av bilstereo, eventuelt forhandler av bilmerke hvis det er orginal spiller.. Hvis du ikke har noen anelse om hva du driver med her, anbefaler jeg deg å få litt hjelp. Trenger ikke nødvendigvis være fra en bilstereo-ekspert..holder lenge med noen som har litt peiling på lyd og svakstrøm... delefilteret plasserer du rett og slett der det er plass.... ofte god plass under dash'en i hjert hjørne! Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 bare et tillegg til det transmedia skrev.. hvis du skal legge de inni døra, pass på at det er et sted som er tørt..blir fort litt fuktighet/kondens inni døra... Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg