Gå til innhold

Bil med 2 batterier orginalt

Ranger emnet


på-tværra=)

Anbefalte innlegg

Batteriene er vel koblet sammen, så hvis du finner ut hvilket som kommer først etter dynamoen.

altså:

 

Dynamo - Batteri 1 - Batteri 2 - AMP

 

Vet ikke om du skjønner den, men batteriene må være koblet sammen på en eller annen måte, så hvis du finner batteri 2, så trekker du kabelen derfra.

 

Mener dette skal være rett, for det er jo samme prinsippet som ekstra batteri bak når du monterer større anlegg.

 

Hvilken bil er det du har?

Sjelden eg hører 2 batterier orginalt.

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriene er vel koblet sammen, så hvis du finner ut hvilket som kommer først etter dynamoen.

altså:

 

Dynamo - Batteri 1 - Batteri 2 - AMP

 

Vet ikke om du skjønner den, men batteriene må være koblet sammen på en eller annen måte, så hvis du finner batteri 2, så trekker du kabelen derfra.

 

Mener dette skal være rett, for det er jo samme prinsippet som ekstra batteri bak når du monterer større anlegg.

 

Hvilken bil er det du har?

Sjelden eg hører 2 batterier orginalt.

ja d vil jo være mest naturlig å trekke kabel fra d batteriet som er direkte kobblet til dynamo :)

 

Jeg har en nissan king-cab.... alle de store diselbilene har 2 batterier;) ihvertfall nissan king-cab, nissan patrol og mitsubishi pajero.

Men d beste av alt er at begge batteriene har sjikkeli jordingskabel... d er uvanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg mente og trekke kabel fra det andre batteriet da, da blir det på en måte et eget batteri for stereoen. Slik som de fleste har.

 

Det går ladekabel fra dynamoen til et batteri, så videre fra det batteriet til det andre. Derfra skal du trekke strømkabelen din.

 

Hvis du har et såpass kraftig stereo og strekker kabelen fra det første batteriet (der ladekabelen fra dynamo kommer på) så vil batteri 2 nesten være nytteløst (i teori). Fordi batteriene "stjeler" strøm fra hverandre og lades likt opp.

 

Så det beste er og strekke kabelen fra batteri 2.

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg mente og trekke kabel fra det andre batteriet da, da blir det på en måte et eget batteri for stereoen. Slik som de fleste har.

 

Det går ladekabel fra dynamoen til et batteri, så videre fra det batteriet til det andre. Derfra skal du trekke strømkabelen din.

 

Hvis du har et såpass kraftig stereo og strekker kabelen fra det første batteriet (der ladekabelen fra dynamo kommer på) så vil batteri 2 nesten være nytteløst (i teori). Fordi batteriene "stjeler" strøm fra hverandre og lades likt opp.

 

Så det beste er og strekke kabelen fra batteri 2.

hmh.... hvis du sier d så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår