Gå til innhold

Bytte av reg.reim på Omega B

Ranger emnet


Proximus

Anbefalte innlegg

Skal bytte reg.reima på min Omega B '96 2.0 16v, st.vogn.

 

Er det noen her som har peiling på hvordan dette kan gjøres? Pratet med en kamerat som skulle hjelpe meg og er mekaniker, og han fortalte at man må ha noe spesialverktøy som de kun har på Opel-verkstedene.

 

Må jeg dra dit for å få det fikset? Må jo bli en formue å betale for det...

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg dra dit for å få det fikset? Må jo bli en formue å betale for det...

 

Hvis du skulle velge å ta det på verksted er det ikke så gæli dyrt. Jeg betalte 3000,- inkl. vannpumpebytte, så det skulle tilsi omtrent 2500,- for bare reima. Vet ikke om du kaller det en formue, men jeg vet om dyrere jobber:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok. Skjønner tegninga. Litt dårlig med økonomi for tiden, mem som dere sier blir det fort VELDIG mye dyrere om den ryker. Jeg kjøpte bilen for en måned siden, og han hadde hatt den i ett år, men visste ikke noe om sist det ble byttet. Er en '95-'96 modell, og runder snart 162000.

Burde kanskje få gjort det da. Ihvertfall få sjekket den...

 

Burde jeg dra på Opel-verksted, eller kan jeg kanskje spare litt på å f.eks. dra på Snap Drive?

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på opel helst du.. da har du garanti på at alt holdeer som det skal, og ryker reima så får du enkelt en ny motor/dekt alle skader.

 

Det som er på ecotech og XE/LET motorene er at det er meget knepbert med og få alle løpehjul og slikt til og stå heelt rett med rette momentet osv om du ikke har verktøy som er litt mer egna for saken, men går uten og.

 

Men har du ikke gjort dette før så velg en annen bil evnt en c20net(8v) motor og prøv på da de ikke tar skade ved register havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår