Gå til innhold

Hvordan lakke 740 Turbo

Ranger emnet

Turbnos

Anbefalte innlegg

Originally posted by Turbnos

Har kjøpt meg en hvit 740 Turbo som det trengs å gjøre litt med lakken uten at det koster for mye.

Hvordan gjør jeg det fra scrach? Uten at det ser for j'''ig ut?

Det spørs hva slags utgangspunkt du har.

Hva er det som er galt med lakken du har nå?

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipe, sparkle, pusse, mange mange mange mange timer, så kan du levere til et verksted når bilen er ribba og få den lakka :)

Jeg brukte vinkelsliper på min bakre hjulbue, sparkla litt, pussa og lakka med boks. ser ikke forskjell på 2m avstand :)

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbnos

Det er noen riper på bakskjermen som ruster. En småbulk som er blitt lakket av forrige eier, men lakken sprekker, og noen rustflekker.

Du kan begynne med å matte et område rundt rustskaden. Våtslip med 800papir. (Man får spesielt papir for vannsliping) Bare vær forsiktig så du ikke går gjennom lakken. Slip bort lakken over skaden med 180 papir så du kommer ned til rustflekken. Skrap det bort og klin på litt guffe som stopper rustangrep. Ha på litt grunning etter det og spray på et godt lag med filler. Det kan du slipe ned til det blir jevnt med resten av overflaten. Da kan du bruke 800 vått eller min. 400 tørt. Etter det er det bare å lakkere etter beste evne!

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider